خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خبر داد؛

جذب نخستین سرمایه‌گذاری خارجی از جنوب شرق آسیا در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۴۹۸

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی و مسئول دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گفت: نخستین سرمایه‌گذاری خارجی از منطقه جنوب شرق آسیا آذر ماه سال جاری در استان مرکزی جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس نوری افزود: این طرح با ارزش یک میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی پایان آذر ماه سال جاری با حمایت استانداری مرکزی و هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی از کشور فیلیپین برای سرمایه گذاری مستقیم در صنایع زیربخش شیمیایی در این استان جذب شد.

وی ادامه داد: جذب این سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی علاوه بر ارزش افزوده صنعتی و انتقال دانش و تجربه به کشور، صرفه جویی ارزی نیز به همراه داشته و زمینه ساز جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری بیشتر و ارتقای بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری استان مرکزی با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی و مسئول دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی مقاصد جذب سرمایه گذاری خارجی کشور به شمار می‌رود، در 2 دهه اخیر سهم سرمایه گذاران آسیایی و کشورهای مسلمان منطقه در سبد سرمایه گذاری استان ارتقای بسیاری یافته‌ است.

نوری تصریح کرد: منطقه جنوب شرقی آسیا محل استقرار اقتصادهای نو ظهور با چشم اندازهای روشن است که دارای اشتراکات فرهنگی و دینی متعددی با کشور ما بوده و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مرکزی به سرمایه گذاران این کشورها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: با ایجاد امیدهایی در عرصه اقتصاد کلان استان و کشور، شاهد رشد روند جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی هستیم و امید است تا پایان سال جاری سرمایه گذاری خارجی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز