خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

بارش برف و باران در قزوین تا اواسط هفته ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۸۸۴

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی از امشب تا ظهر سه شنبه بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان و کاهش دما بین 8 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: در نتیجه سامانه بارشی روز گذشته در مجموع بیشترین میزان بارش‌ها با 19 میلیمتر در آوج به ثبت رسید، معلم کلایه و قزوین نیز به ترتیب شاهد بارش 15 و 10 میلیمتری بودند و برای مناطق کوهستانی و سردسیر  نیز برف داشتیم.

کارشناس هواشناسی استان قزوین عنوان کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا ظهر سه شنبه به صورت پیاپی عبور امواج در سطح منطقه را خواهیم داشت که برای امروز در ساعات بعد ازظهر در پاره‌ای از مناطق بارش را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پدیده غالب امروز ورزش بادهای نسبتا شدید غربی خواهد بود و از امشب رخنه و ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها از امشب تا ظهر سه شنبه می‌تواند به صورت برف هم باشد.

بهروزی بیان کرد: برای فردا /یکشبنه/ در ساعات صبح پدیده مه و در ساعات بعد ازظهر در نیمه شمالی استان نسبت به سایر مناطق بارش را انتظار داریم، برای دو شنبه تا ظهر سه شنبه با تقویت امواج و همراهی با هوای سرد بارش برای اکثر مناطق استان به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل بارش برف و باران، لغزندگی جاده، کاهش دید افقی و اختلاف در تردد و همچنین برای گردنه‌های استان کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

بهروزی گفت: کمینه دمای استان بامداد امروز با منفی 4 درجه در کوهین و سیردان و بیشینه دما ظهر دیروز با 16 درجه در بوئین زهرا به ثبت رسید؛ دمای قزوین هم بین 0 و 11 درجه در نوسان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز