خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بافت تاریخی ارومیه در صورت بروز زلزله مقاومتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۳۳۱

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: بافت تاریخی شهر ارومیه با توجه به فرسوده بودن و نبود مسیر دسترسی خودروهای امداد در صورت بروز زلزله در آسیب جدی قرار می گیرد.

حجت الاسلام محمد خلیل پور در گفت و گو با ایلنا، ضمن تاکید بر لزوم بازسازی و احیای بافت تاریخی با رعایت تمام جوانب کاری، اظهار داشت: متاسفانه قوانین اجازه ساخت و ساز و نوسازی به مالکان ساختمان‌ها در بافت تاریخی را نمی‌دهند و این امر موجب شده تا خطرات جدی در این بافت وجود داشته باشد.

وی افزود: در صورت بروز زلزله و مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی، امدادرسانی در این مناطق با مشکل جدی مواجه می شود و به نوعی در صورت بروز بحران هیچ گونه امکان امدادرسانی وجود ندارد.

خلیل پور ادامه داد: نبود مسیر دسترسی خودروهای امدادرسان به این محلات و نیز وضعیت نامناسب بافت تاریخی از لحاظ ساختمان‌های قدیمی چنین امکانی را از دستگاه‌های متولی خواهد گرفت.

خلیل پور خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل نبود استحکام کافی منازل تاریخی، عرض اندک معابر و عدم اجازه برای تعریض معابر توسط شهرداری و نیز دسترسی مشکل به محلات قدیمی باید در دستگاه‌های مربوطه بررسی و در این خصوص تجدید نظر انجام پذیرد. قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری باید این اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز