خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور دائمی بالگرد اطفاء حریق درگلستان از نیازهای ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۷۳۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: درحال حاضر بالگرد دائمی برای اطفا حریق در استان نداریم و لازم است که مسئولان در این زمینه به ما کمک کنند.

محمد رضاکنعانی با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: در عملیات اطفای حریق پارک ملی گلستان همواره از دو رویکرد میدانی وهوایی استفاده می کنیم و در ابتدا همیشه نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست برای خاموش کردن آتش به کارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه محیط زیست استان ادامه داد: ۷۰ درصد پست محیط زیست گلستان درحوزه اجرایی بلاتصدی است وفقط درپارک ملی گلستان ۴۰ محیط بان داریم که باید۹۲ هزارهکتار را مدیریت کنند.

کنعانی بیان کرد: طی سه سال اخیر برای کمبود نیروی انسانی از ظرفیت بسیج استفاده کردیم که تفاهم نامه ای با سپاه نینوا استان در طرح دیدبان آتش منعقد شده است.

وی افزود: زمانی که حریق در پارک ملی اتفاق می افتد نیروهای واکنش سریع در سطح استان فراخوان می کنیم و در بعضی از مناطق که صعب العبور است از بالگرد برای اطفای آتش استفاده می کنیم.

کنعانی با تأکید بر ضرورت استقرار یک فروند بالگرد اطفای حریق در استان برای استفاده در مواقع ضرورت، گفت: درحال حاضر بالگرد دائمی برای اطفا نداریم در حالیکه یکی از نیازهای استان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۰ هکتار از وسعت پارک ملی گلستان دچار آتش سوزی شد وفقط ۵ مورد آتش سوزی درماه گذشته  اتفاق افتاد که نزدیک به یک هفته طول کشید و ۳ بالگرد دراین عملیات حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز