خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:

پایان هفته آینده کمبود آسترازنکا در کشور برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۱۷۲

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: قرار بود 700 هزار دز واکسن آسترازنکا در دسامبر تحویل داده شود که به نیمه ژانویه مؤکول شده و در پایان هفته آینده محموله جدید به ما تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید محسن زهرایی در نشست ویدیو کنفرانس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با موضوع هم اندیشی در راستای اغنای تزریق واکسن که ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایلنا در قزوین مبنی بر مطالعات صورت گرفته درباره تاثیرگذاری واکسن‌های موجود در مقابله با اُمیکرون گفت: اطلاعات موجود نشان می‌دهد که واکسن‌ها همچنان موثر بوده و از ابزارهای موثر ما هستند؛ البته یکی از ابزارهای موثر هستند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد:  به دلیل اهمیت واکسیناسیون در مقابله با کرونا در تمام کشورها توصیه می‌شود تا سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند، فاصله بین نوبت‌های دوم و سوم نیز بین کشورهای مختلف از پنج تا سه ماه متغییر است که این میزان در کشور ما سه ماه است.

وی درباره این پرسش که گفته می‌شود، برای بالا رفتن ایمنی باید دز سوم واکسن پلتفرم ناهمگنی داشته باشد، اما در حال حاضر سینوفارم و برکت همگن هستند و آیا این موجب تاثیر اندک واکسن‌ها نخواهد بود، گفت: ناهمگن بودن دریافت واکسن نیز ضرورت ندارد و باتوجه به نظر کمیته واکسن افراد می‌توانند در نوبت سوم نیز همان واکسن قبلی را دریافت کنند و اثربخشی آن کاملا ثابت شده است.

وی در پاسخ به پرسش درباره کمبود واکسن آسترازنکا گفت: واکسن آسترازنکا با  کمبود مواجه شده است؛ البته جمعیت عمده مشمولین در نوبت اول و دوم که افراد بالای 18 سال هستند را پوشش داده و تعداد محدودی برای تکمیل نوبت اول و یا سوم و یا برای افرادی که قصد سفر به برخی کشورها که واکسن خاصی را تایید می‌کنند، نیاز داریم.

زهرایی گفت: مقداری که در دانشگاه‌ها وجود دارد برای نوبت دوم و سوم درحال تزریق است و با رسیدن محموله جدید طی هفته آینده افرادی که خواستار این واکسن هستند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز