خبرگزاری کار ایران

یک متخصص بیماری‌های عفونی:

پیش بینی می‌شود سویه اُمیکرون زودتر از دلتا به پیک برسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۵۷۸

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: 32 جهش رخ داده در ژن s ویروس کرونا باعث اتصال قابل توجه ویروس به سلول‌های میزبان شده و با توجه به سرایت بسیار بالای آن، پیش بینی می‌شود که سویه اُمیکرون زودتر از دلتا به قله پیک برسد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر زرین فر افزود: در انواع ویروس های کرونا، شدت سرایت پذیری سویه اُمیکرون به قدری بالا است که هر فرد سالم به هنگام عبور از کنار فرد مبتلا یا ناقل، درگیر می‌شود.

وی ادامه داد: بی تردید با گردش بیشتر ویروس کرونا و همچنین به دنبال کاهش سطح ایمنی واکسیناسیون های پیشین، به جرأت پیش بینی می‌شود که شاهد افزایش موارد بستری باشیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت که شدت سویه اُمیکرون از لحاظ بیماری زایی در حد سویه دلتا نیست، چرا که اکثر افراد به دلیل ابتلای پیشین و یا دریافت واکسن از سطح ایمنی بالایی برخوردار هستند.

زرین فر با عنوان کردن این موضوع که در حال حاضر سویه‌های اُمیکرون، دلتا، سرماخوردگی و آنفولانزا سویه های در گردش هستند، تصریح کرد: علائم ویروس اُمیکرون خفیف و مشابه سرماخوردگی‌ است و انجام تست pcr  یک راه جامع برای تشخیص ویروس کرونا است.

وی با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون با دُز سوم واکسن کرونا، در جدال است، بیان داشت: بنابراین راهکار اصلی مبارزه با سویه اُمیکرون تکمیل فرآیند واکسیناسیون و دریافت دُز سوم در کنار رعایت موازین بهداشتی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد: اُمیکرون، سویه‌ جدیدی از ویروس کرونا و مبداء آن آفریقای جنوبی است که سریعتر و فراتر از حد انتظار گسترش یافت و پیش بینی می‌شود که به تدریج در اکثر کشورها به عنوان یک سویه غالب انتشار یابد.

زرین فر ابراز داشت: در کشور آفریقای جنوبی پس از یک ماه از ابتلا به سویه اُمیکرون پیک بیماری فرا رسیده در حالی که هنگام شیوع ویروس دلتا مدت زمان بیشتری طول کشید. لذا پیش بینی می‌شود که سرعت گذر از اُمیکرون نسبت به دلتا بیشتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز