خبرگزاری کار ایران

خسارت ۲۰ درصدی سرما به مزارع کلزای جوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۰۹۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: متاسفانه ۲۰ درصد مزارع کلزا در اثر سرمای اوایط آذرماه سال جاری از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر قارزی با اشاره به اهمیت کشت محصولات استراتژیک و اهمیت تولید و تامین امنیت غذایی افزود: شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و همچنین تولید کننده محصولات استراتژیکی همچون چغندر ،کلزا، گندم و جو نقش مهمی در تامین امنیت غذا ی نیز دارد.

وی با اشاره به اهمیت تولید دانه‌های روغنی و جلوگیری از واردات نیاز کشور از سایر کشور ها و به طبع جلوگیری از خروج ارز ادامه داد: تولید دانه‌های روغنی، نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند.

قارزی با اشاره به اختصاص ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا افزود: متاسفانه سرمای اواسط آذرماه سال جاری باعث خسارت ۲۰ درصدی به مزارع و از بین رفتن حدود ۱۵۵هکتار از این مزراع شده است و دلید اصلی آن نیز دیرکشت بودن بعضی مزارع و حساسیت بیشتر به سرما  محسوب می شود.

وی ترویج کشت دانه های روغنی را با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه به عنوان یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: دانه‌های روغنی به عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب میشود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع بالا بودن سرانه مصرف خانوار و ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده های ایرانی باعث شده  این محصول به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جامعه در حوزه غذایی بشمار رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز