خبرگزاری کار ایران

مدیر بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبر داد؛

ذخیره آب 42 درصدی پشت 2 سد بزرگ استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۴۱

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: 42 درصد حجم مخازن ذخیره آب در پشت سد الغدیر ساوه و سد کمال صالح اراک پُرآب هستند. در حال حاضر ورودی سد الغدیر ساوه یک متر مکعب و ورودی سد کمال صالح اراک 500 لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین اکبری افزود: اکنون 110 میلیون مترمکعب آب پشت سد الغدیر ساوه ذخیره شده است، در صورتی که در زمان مشابه سال گذشته، 197 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد وجود داشت.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر 46.5 میلیون متر مکعب آب پشت سد کمال صالح اراک ذخیره شده است، در صورتی که در زمان مشابه سال گذشته، 75 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد وجود داشت.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی در میزان ذخیره آب پُشت سد از استان‌های مناسب از نظر ذخیره است که با برنامه‌ریزی انجام شده برای سال آینده نیز مشکل کمبود ندارد.

اکبری تصریح کرد: خشکسالی شدید و نبود بارش مناسب در پاییز سال جاری موجب شده که از 20 مهرماه جاری دریچه‌های سد الغدیر بسته شود و تا اطلاع ثانوی حقابه مصارف کشاورزی به‌ دلیل موقعیت بحرانی ذخایر آبی این سد قطع شده است.

وی بیان داشت: با توجه به حجم پایین 58 درصدی ذخایر موجود در پشت سدها و پایین بودن ذخایر آبهای زیرزمینی از کشاورزان و دیگر بهره‌برداران آب استان مرکزی درخواست می‌شود در مدیریت مصرف بهینه آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز