خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین :

ثبت ملی روستای اندج رویدادی امیدآفرین در حوزه صنایع دستی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۴۵۲

استاندار قزوین به مناسبت ثبت روستای اندج به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت پیامی را صادر کرد و این رخداد را عاملی برای رونق اقتصادی و رویدادهای مثبت و امیدآفرین در حوزه صنایع‌دستی دانست.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین با انتشار پیامی ضمن تقدیر از نگاه تحول‌آفرین و دغدغه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بهبود و ارتقاء جایگاه هنرمندان و وضعیت صنایع‌دستی کشور و زحمات و پیگیری دکتر محمودیان و همکارانشان در حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور و استان، ثبت ملی روستای اندج به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت را تبریک گفت.

در پیام  استاندار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر مسرت بخش و افتخارآمیز ثبت ملی روستای اندج به‌عنوان "روستای ملی گلیم الموت" و نخستین روستای ثبت ملی صنایع‌دستی استان که نشان از ظرفیت‌های بی‌بدیل و منحصر به فرد این منطقه و اهالی هنرمند و هنردوست آن دارد، موجب مباهات شد.

بدون شک این رویداد مهم ملی فرصت بی نظیری را برای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی این روستا و منطقه الموت فراهم خواهد آورد و ابزاری کارگشا برای بهبود وضعیت و جایگاه هنرمندان صنایع‌دستی به‌ویژه بانوان دغدغه‌مند و پر تلاش و توسعه کارگاه‌های تولیدی در این منطقه خواهد بود.

امید است با پیوستن این روستا به خانواده شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی کشور رونق اقتصادی، شکوفایی فرهنگی و رویدادهای مثبت و امیدآفرین را در حوزه صنایع‌دستی این منطقه و استان شاهد باشیم.

محمدمهدی اعلایی

استاندار قزوین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز