خبرگزاری کار ایران

با تجمع مقابل استانداری؛

معلمان خرید خدمات آموزشی حقوق خود را خواستار شدند/ کارکرد تمام وقت و پرداخت پاره وقت برای معلمان خرید خدمات+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۰۸۳

پیش از ظهر امروز معلمان خرید خدمات آموزشی با تجمع مقابل استانداری قزوین خواستار احقاق حقوق خود و عقد قرارداد منصفانه و کامل شدند؛ به گفته این معلمان ‌تمام وقت کار می‌کنند اما قرارداد شان پاره وقت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیش از ظهر امروز- شنبه 11 دی ماه-  معلمان خرید خدمات آموزشی مقابل استانداری قزوین تجمع کرده و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

یکی از افراد حاضر در این تجمع به خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: حدود هشت تا نه سال است که در این طرح مشغول به خدمت هستیم؛ اما متاسفانه نزدیک به سه ماه است که قراردادی با ما منعقد نشده و حقوق و بیمه‌ای نداریم.

وی درباره خواسته این گروه از معلمان عنوان کرد: تنظیم قرارداد به صورت کامل و به همراه بیمه و حقوق از خواسته‌های ما است؛ چرا که ما به‌صورت تمام وقت کار می‌کنیم و 24 ساعته هستیم و باید حقوق ما به این شکل پرداخت شود.

یکی دیگر از افراد حاضر در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: از سال 93 مشغول به فعالیت هستیم، نزدیک به چهار ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و ما علی‌رغم نداشتن قرارداد در کلاس‌ها حاضر شده و تدریس‌ها را انجام داده‌ایم و حدود یک تا دو ماه است که اداره از ما خواستار امضای قراردادی است که شامل 14 روز حقوق و بیمه بوده و عنوان پاره وقت در آن درج شده است.

وی ادامه داد: ما مانند معلمان رسمی عمل می‌کنیم و به اذعان خود آموزش و پرورش حتی بهتر از رسمی‌ها عمل می‌کنیم؛ اما قراردادی نداریم و درصوتی که تمام وقت درحال فعالیت بوده  و در روستاها و جاهایی که معلمان رسمی حاضر به حضور در آنجا نیستند تدریس می‌کنیم در قرارداد پیشنهادی از عنوان پاره وقت برای ما استفاده شده است.

این معلم عنوان کرد: ما پیگیری‌هایی داشتیم و نامه‌هایی برای وزیر ارسال شده؛ اما حاضر نیستند هیچ گونه همکاری با ما داشته باشند.

یکی دیگر از معلمان با هشت سال سابقه کار به خبرنگار ایلنا گفت: اگر پاره وقت به حساب بیاییم طرح کمیسیون اجتماعی شامل ما نمی‌شود؛ سال گذشته شامل ما می‌شد اما امسال با قرارداد ناقص شامل ما نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در طرح‌ها رتبه آورده و در شرایط سخت روستایی و در کلاس با 30 تا 40 دانش آموز هم تدریس داشته‌ و کمبود نیروی آموزش و پرورش را جبران کردیم؛ اما امسال شرایط را خیلی سخت کردند و برای حل مشکل خیلی دوندگی کردیم اما تاکنون نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

این معلم قزوینی تاکید کرد:  کارکردن با حقوق 14 روزه و بیمه 22 روزه ظلم است؛ چرا که ما پابه پای معلمان استخدامی کار می‌کنیم.

یکی دیگر از معلمان حاضر در این تجمع درباره خواسته و اعتراض خود گفت: آذر ماه امسال تعداید از معلمان ورودی 98 را تعدیل کردند و توجیه مدیرکل آموزش و پرورش نیز این بود که چون قزوین نباید در آن سال نیرو جذب می‌کرد و همچنین به دلیل کسری بودجه، امروز باید این نیروها تعدیل شوند.

وی ادامه داد: ایبن تعدیل نیرو درحالی است که از ابتدای سال تحصیلی آموزش و پرورش داخل کانال‌های رسمی خود فراخوان زد که 130 نفر نیرو کم دارد و از بازنشستگان و حق التدرسی‌ها درخواست همکاری کرد؛ بنابراین اگر تعدیل نیرو به خاطر عدم کارایی یا داشتن نیرو است چرا برای کمبود نیرو فراخوان می‌زنند؛ ضمن اینکه پرداخت حقوق آن‌ها نیز به اعتبار نیاز دارد و حتی بیشتر از ما است.

 

 

حجم ویدیو: ۸.۸۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز