خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد؛

نظارت و بازرسی از بازار محصولات کشاورزی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۰۴

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 20 گروه در استان مرکزی وظیفه نظارت و بازرسی از بازار مصرف محصولات کشاورزی و 40 گروه نیز وظیفه بازرسی و نظارت بر عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صفری در حاشیه برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی به طور همزمان با سراسر کشور، افزود: این گروه‌ها با همکاری استانداری مرکزی، سازمان صمت، سازمان تعزیرات، بسیج اصناف و سپاه روح اله استان تشکیل شده و وظیفه آنها نظارت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: با واگذاری حوزه نظارت بر تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی، اکنون زنجیره تولید تا مصرف محصولات تحت کنترل قرار گرفته است. این وزارتخانه با در اختیار داشتن اطلاعات 2 بخش تولید و عرضه و همچنین هماهنگی هر چه بیشتر بین این بخش‌ها، حمایت‌های لازم را از محصولات کشاورزی بر اساس چگونگی بازار مصرف انجام می دهد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در استان مرکزی از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است و این طرح در راستای توزیع هوشمند محصولات کشاورزی و کنترل بازار این محصولات انجام می شود.

صفری تصریح کرد: تامین میوه شب عید در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمتها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار داشته و حضور این سازمان در تأمین میوه شب عید با هدف کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت انجام می شود. در صورتی که قیمت میوه شب عید در استان مرکزی برای مصرف کننده مناسب باشد سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه ورود نمی کند.

وی بیان داشت: در سال جاری جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان مرکزی، 13 درصد افزایش داشته است. با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده مشکلی در زمینه تامین این محصول در 40 تا 50 روز آینده در این استان وجود ندارد. همچنین جوجه ریزی برای تامین گوشت مرغ شب عید مردم استان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: به رغم کمبود امکانات و با نظارت‌های انجام شده، قیمت محصولات کشاورزی و دامی به خصوص گوشت مرغ در استان مرکزی در شب یلدا از وضعیت مناسبی برخوردار بود و کمبودی در این زمینه در استان وجود نداشت.

صفری ابراز داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ 310 هزار ریال اعلام شده که با جوجه ریزی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته این محصول در حال حاضر با قیمت 280 هزار ریال در بین مصرف کنندگان سطح استان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان مرکزی وجود ندارد و با توجه به مازاد تولید این محصول در استان، 30 درصد تولیدات به سایر استان‌های کشور ارسال می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز