خبرگزاری کار ایران

سرقت تجهیزات جاده‌ای استان مرکزی به ارزش 29 میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۵۰۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 29 میلیارد و 10 میلیون ریال از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده در سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهانی افزود: در این بازه زمانی 8 عدد تاسیسات دوربین و سامانه ثبت تخلفات به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال، 650 عدد تابلو و علایم ایمنی نیز به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و 350 قطعه گارد ریل به ارزش 7 میلیارد ریال از جاده‌های سطح استان مرکزی به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: در این مدت 5 مورد ترانسفورماتور روشنایی به ارزش 5 میلیارد ریال، 28 چراغ چشمک زن به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون ریال، 35 عدد چراغ چشم گربه‌ای سولار به ارزش 110 میلیون ریال، 2 عدد تابلو برق به ارزش 200 میلیون ریال، 8700 متر کابل روشنایی به ارزش 8 میلیارد و 700 میلیون ریال، از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: در سال جاری با همکاری نیروی انتظامی، تعدادی از سارقان علائم ایمنی جاده‌های استان مرکزی دستگیر شده و برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

جهانی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز 33 میلیارد ریال از تجهیزات ایمنی جاده‌های استان مرکزی توسط سارقان سرقت شده است، تصریح کرد: انجام اقداماتی شامل فرهنگ سازی، اطلاع رسانی از تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده از جمله اقدامات این اداره کل برای کاهش سرقت در سطح جاده‌های استان مرکزی است.

وی بیان داشت: هر ساله آمار قابل توجهی از این تجهیزات از جمله نرده، پل، پایه‌های اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، صفحه گاردریل، چراغ‌های چشمک زن سولار، تجهیزات سامانه روشنایی و متعلقات آن به سرقت می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد: آشکارسازی راه‌ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، حفظ حریم جاده‌ها، نصب سرعت گیر، روشنایی راه و تاسیسات سامانه‌های ثبت تخلفات از جمله مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ارتقای ایمنی جاده‌ها است.

جهانی ابراز داشت: نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها از جمله وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است. تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها با هدف راهنمایی و هدایت رانندگان، حفظ و ارتقای ایمنی جانی مسافران نصب شده‌ است.

وی بیان داشت: از شهروندان استان مرکزی خواسته می شود در صورت مشاهده سرقت، خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را به پلیس 110 و یا از طریق تماس با تلفن 141 برای رسیدگی فوری گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز