خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با ایلنا :

جمع آوری حیوانات سطح شهر همکاری همه شهروندان و نهادهای مربوط را می طلبد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۵۷۷

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : با توجه به تعداد زیاد حیوانات ولگرد در سطح شهر جمع آوری آنها،حمایت و همکاری تمامی شهروندان و دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

احسان احمدی نصر در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند که از حیات تا موات  شهروندان ،خدمات رسانی  می‌کنند، افزود: همانطور که در قوانین جاری کشور از زمان تاسیس بلدیه‌ها در قدیم تا امروز که شهرداری نام گرفته است همواره قوانینی وضع می‌شود که شهرداری‌ها را مکلف می‌کند به عنوان یک نهاد خدمات رسانی عمومی در خدمت شهروندان باشد.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های شهرداری‌ها در بحث سلامت عمومی جامعه ، بحث جمع آوری حیوانات بلاصاحب است و همانطور که می دانیم یکسری از حیوانات مانند گربه و سگ از ابتدای آغاز بشریت در کنار انسان‌ها بوده اند و با آنها زندگی کرده‌اند.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری ، خدمات بی نظیر سگ‌ها به انسان‌ها در طول تاریخ را نگهبانی از منازل و گله ها در گوسفندان بیان  کرد و افزود : گرچه سگ‌ها برای این قبیل کارها در روستاها و مناطق عشایری و روستایی کاربرد فراوانی دارند اما حضور آنها در شهرها می تواند سبب مشکلات متعددی شود و موجبات آسیب برای شهروندان را بهمراه داشته باشد بنابراین در قوانین وضع شده و بر اساس بند ۱۵  ماده ۵۵ قانون شهرداری ها  به صراحت عنوان شده است که به منظور جلوگیری از شیوع امراض قابل سرایت انسانی و حیوانی شهرداری‌ها موظف به اطلاع رسانی به وزارت بهداشت و همچنین جمع آوری حیوانات مریض و بلاصاحب موجود در سطح شهرها هستند و از وظایف تعریف شده برای شهرداری‌ها است.

احمدی نصر تصریح کرد :بر همین اساس شهرداری کرمانشاه نیز مانند خیلی از شهرداری های کشور و بنا به قانون و به عنوان یکی از شهرداری‌های پیشگام در این موضوع در سطح کشور سالیان متمادی  است که با تبعیت از قوانین جاری شهرداری‌ها و همچنین در راستای رعایت حقوق حیوانات ، مرکزی را تحت عنوان " پناهگاه حیوانات "  برای نگهداری حیوانات راه اندازی کرد که در حد فاصل کیلومتر سه جاده عمرمل به سمت سراب نیلوفر هست.

وی افزود: این مجموعه جز اراضی شهرداری است و غریب به پنج سال پیش توسط یکی از انجمن های مردم نهاد به نام " آشیان زیست زاگرس  "  با مشارکت شهرداری تاسیس شد که این پناهگاه در سال گذشته با تغییراتی مواجه شد و از سال گذشته با توجه به اینکه این انجمن که چند سال سابقه همکاری با شهرداری را داشت به دلیل عدم جمع آوری مناسب و عدم برخورد یکسان با حامیان حیوانات  یک مهلت سه ماهه را برای اصلاح کارکرد خود دادیم که متاسفانه این اصلاح صورت نگرفت و به ناچار به‌رغم زحمات این عزیزان همکاریمان را با آنها قطع کردیم .

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه  تصریح کرد: در نهایت با تصویب هیأت امنا پناهگاه ، تصمیم گرفتیم به صورت فراخوان یک انجمن مردم نهاد دیگر را متولی اداره این پناهگاه قرار دهیم تا شهرداری در این زمینه همکاری کند.

احمدی نصر تصریح کرد : در پایان یکی از انجمن‌ها موفق شد از فیلتر‌های شورای هیات امنای پناهگاه که متشکل از نماینده شهرداری  معاون خدمات شهری ، نماینده بهداشت ، نماینده محیط زیست ، نماینده دامپزشکی و یک دامپزشک معتمد است ، عبور کند و مدیریت آن را بر عهده بگیرد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر حدود بیش از یکماه است که این انجمن فعالیت خود را در پناهگاه حیوانات آشیان آغاز کرده است و در فاصله این تغییر و تحولات بود که متاسفانه شاهد ازدیاد حیوانات ولگرد در سطح شهر بودیم که اخیراً با توجه به مطالبات مطرح شده از طرف شهروندان با جدیت مجموعه شهرداری کرمانشاه ورود پیدا کرده است و همه روزه نسبت به جمع آوری و انتقال حیوانات به این پناهگاه اقدام می‌کند.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: در حال  حاضر بیش از ۵۰۰ حیوان بالاصاحب در مجموعه پناهگاه آشیان وجود دارند و به دنبال این هستیم که همه حیوانات ولگرد موجود در سطح شهر را با رعایت کامل قوانین حیوانات به این مکان انتقال دهیم .

احمدی نصر ضمن دعوت از همه شهروندان به همکاری با شهرداری تصریح کرد : این کار حمایت همه جانبه شهروندان را طلب می کند و امیدواریم شهروندان کرمانشاهی هم در بحث ارزاق و هم در بحث حمایت و جمع آوری حیوانات به مجموعه شهرداری کمک کنند که این حیوانات را در شرایط مناسبی نگهداری کنیم و طبق رعایت حقوق انسانی و همچنین حقوق حیوانات جان این حیوانات را از خطر ایمن نگه داریم .

وی تاکید کرد :شهرداری کرمانشاه بر خلاف بسیاری از شهرداری‌های کشور که حیوانات را معدوم می‌سازند ، سالها است به عنوان پیشگامان حمایت از حیوانات ولگرد از معدوم و کشتن آنها جلوگیری کرده است و آنها را به مکان‌های امن منتقل می کند و این روند را با حمایت شهروندان ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: با توجه به وجود بیش از ۵۰۰ قلاده حیوان در این مرکز ، دامپزشکان مرکز  با عقیم سازی بهداشتی این حیوانات در صدد کاهش تعداد زاد و ولد و تعداد آنها هستند  و از شهروندانی که تمایل دادند از این حیوانات در  مخافظت  و نگهبانی استفاده کنند  دعوت می کنیم که ضمن رعایت کامل حقوق حیوانات و محافظت از جان آنها ، به این مرکز مراجعه کنند و آنها را به سرپرستی قبول کنند ، ما هم به مردم اطمینان می دهیم که مجموعه شهرداری هم با جدیت و در اسرع وقت شهر را عاری از  این حیوانات کند و آنها را به پناهگاه حیوانات منتقل سازد و از آنها محافظت به عمل آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز