خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز؛

لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح «شهر دوستدار کودک» در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۷۱

شهردار تبریز گفت: به هر شکل ممکن بخش خصوصی را در اجرای موضوع شهر دوستدار کودک تبریز دخیل کرده و از طریق مراکزی که در دست بخش خصوصی است و از علاقمندی و مشارکت آن‌ها در این حوزه کمک خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباس رنجبر در اولین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: مفهوم شهر دوستدار کودک ایمنی محیط آن برای تمامی گروه‌های سنی و اجتماعی است و شهرهای برخوردار از این شاخصه محل مناسبی برای زندگی خانواده‌ها و افراد تلقی می‌شود.

وی افزود: شهر دوستدار کودک یکی از شاخص‌های ارتقای سطح کیفی شهرها در سطح جهان است که از طرف یونیسف در تمام کشورها پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در کشور ما نیز هم شهرهای مختلف در این راستا قدم برداشته‌اند و هم شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مصوباتی در این حوزه داشته و ضوابطی تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: در چهار سال آینده با پیش بینی بودجه مناسب، موضوع شهر دوستدار کودک را هم در حوزه کالبدی و هم حوزه فرهنگی آن را پیش می‌بریم.

رنجبر اضافه کرد: در حوزه کالبدی شامل ساخت و ساز و تاسیسات شهری که دست شهرداری است، اقداماتی انجام می‌دهیم و در کنار آن در برخی تاسیسات عمومی شامل مراکز تفریحی و تجاری و توریستی که اشخاص ایجاد می‌کنند، در هر دو حوزه این موضوع را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک و جلسات منضبط و متوالی فنی و کارشناسی بتوانیم اثرات این موضوع را با اجرای مصوبه و ابلاغیه وزارت کشور، در شهر شاهد باشیم و به جایی برسیم که تبریز نیز شهر دوستدار کودک باشد.

دبیرخانه جامع شهر دوستدار کودک تشکیل شود

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز نیز در ادامه گفت: در راستای تحقیق و گردآوری اطلاعات و شناسایی مناطق و تجمیع تجربیات شهرهای دوستدار کودک در دنیا و هم‌چنین سازماندهی نشست‌های تخصصی، دبیرخانه جامع شهر دوستدار کودک باید تشکیل شود.

وی اظهار کرد: در حوزه شهر دوستدار کودک با دو چالش عمده مواجه هستیم که اولین مورد آن فقدان قوانین، چارچوب و استانداردهای لازم در این حوزه است که تشکیل دبیرخانه می‌تواند این چالش را رفع کند.

وی افزود: دومین چالش ما در این حوزه بحث بودجه است که نیاز به برنامه‌ریزی اساسی در این حوزه داریم، چرا که برنامه‌ریزی دقیق ما بدون لحاظ بودجه مربوطه امری بیهوده است.

زعفرانچیلر تصریح کرد: 15 نظریه شهرسازی در حوزه شهر دوستدار کودک وجود دارد که به چهار حوزه آن توجه ویژه شده است. خلاقیت، آموزش، امنیت و بازی، چهار حوزه‌ای هستند که در حوزه شهرسازی با موضوع شهر دوستدار کودک مورد توجه ویژه قرار دارند.

وی یادآور شد: از اولین روزهای عضویت در شورای شهر تبریز با فعالان حوزه کودک در موضوعات مختلف دیدار داشته و با نظرات آن‌ها در مسائلی چون کتابخوانی، آموزش، موسیقی، فرهنگ و دیگر موضوعات آشنا شده‌ام.

 وی اضافه کرد: می‌توانیم یک شورای عالی و یک مجمع عمومی برای این موضوع تشکیل دهیم که دیگر نهادها نیز در مجمع عمومی در رابطه با حمل و نقل، آموزش، فرهنگ و اجتماع، بهداشت و درمان نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز