خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد؛

باید به سمت برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پیش برویم/ خانه تاکسی به زودی در شیراز افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۲۰

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: باید به سمت برقی سازی ناوگان حمل و نقل اتوبوس و ناوگان عمومی پیش رویم.

به گزارش ایلنا، محسن حدیقه جوانی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل در شیراز؛ با اشاره به چالش های موجود در اتوبوسرانی و فرسودگی ناوگان، افزود: در این زمینه با کاهش رضایتمندی مواجه هستیم، کما اینکه مدل واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به پیگیری ها در راستای مدیریت یکپارچه حمل و نقل مسافر و پیگیری اجرای ضابطه ۷۷۷ کشور گفت: این موضوع در کنترل  و مدیریت هزینه ها تاثیر می‌گذارد و به عنوان یک نقشه راه در زمینه حمل و نقل است تا سیستم های حمل و نقل عمومی را در کنار هم به تعادل برسانیم و کمترین تعارض را داشته باشند و بهینه شوند.

حدیقه جوانی تصریح کرد: در این زمینه نیز تفاهم نامه خوبی انجام شده است که می تواند در توسعه ناوگان موثر باشد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  با اشاره به اینکه در تاکسیرانی نیز میزان قابل توجهی  فرسودگی داریم  که شورای شهر مصوبه ای  در نوسازی هزار دستگاه ناوگان دارد، ابراز کرد: توافقات اولیه با بانک شهر صورت گرفته است و از مخاطرات مرتبط با فرسودگی نیز تا حدودی جدا می شویم.

 خانه تاکسی به زودی افتتاح می شود

حدیقه جوانی  خاطرنشان کرد:  در راستای ارائه خدمات به رانندگان تاکسی دو مرکز شهدای مطهری و شهید زهتاب زاده به عنوان خانه تاکسی به زودی افتتاح می شود که خدمات را با تخفیف های مناسب ارایه می دهند.

وی یادآور شد که در بحث حمل و نقل پاک و مسیرهای پیاده و دوچرخه باید پیشرفت بهتری داشته باشیم و در این زمینه نیز تلاش خواهد شد.

حدیقه جوانی  با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل بار اعمال قانون تخلفات با همکاری پلیس راهور برای جلوگیری از بروز تخلفات ضروری است، ابراز کرد: در این زمینه ساماندهی ناوگان باری و تاثیر آن بر تخریب سطح معابر و بروز سوانح و حوادث نیز بسیار مهم است  لذا راه اندازی توقفگاه های باری در مبادی ورودی شهر ضروری است تا از عمده بار به خرده بار تبدیل شویم.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  با اشاره به موضوع ساماندهی ناوگان باری و مدیریت باراندازها که مصوبه اخیر شورای ترافیک بوده است، عنوان کرد: در بحث معابر شهری و عارضه سنجی کاربری های ترافیک زا به نتایج خوبی رسیده ایم  و همچنین برای ساختمان های بزرگ مقیاس ضوابط ترافیکی در نظر گرفته می شود.

حدیقه جوانی  با بیان اینکه کاهش سوانح و آرام سازی باید به عنوان موضوع اول مدنظر باشد، یادآور شد:در آموزش ها با موازی کاری و اقدامات جزیره ای روبرو هستیم و در زمینه هوشمند سازی مطالعات itsرا داریم و این بسته ها در بازه های کوتاه و میان مدت و... تقسیم شده است تا شهر را به سمت حمل  نقل هوشمند ببریم.

به گفته وی  64بسته سرمایه گذاری تهیه شده است که با بازدهی کوتاه و میان مدت در زمینه  حمل  و نقل و ترافیک است.

بهره برداری از سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار

در ادامه رییس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان از سال ۹۱ کار خود را در حوزه کنترل بار و حمل و نقل شروع کرده است، ابراز کرد: موضوع امروز و اصلی مدیریت شهری در کلیه شهرها مدیریت حمل و نقل است و سازمان حمل  نقل بار به عنوان سازمانی پویا در زمینه حمل و نقل بار و کالا  فعالیت دارد.

آرش نعمتی با اشاره به ضرورت کنترل تردد خودروهای باری گفت: درصورتی که تردد های خودروهای باری کنترل نشود به زیر ساخت های شهری و جان مردم آسیب می رساند و درحالی براساس سیاست ها و حضور پلیس ترددها در شهر درحال کنترل است که  سازمان حمل و نقل بار با ایجاد سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار در شهر شیراز تردد خودروها را کنترل می کند.

به گفته وی سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار در اوایل سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد و راننده ها بدون حضور در سازمان و در کمتر از چند ساعت می توانند پروانه فعالیت و اشتغال را دریافت کنند.

نعمتی با اشاره به افزایش 5 برابری خودروهای باری به هزار و ۲۰۰ دستگاه  اظهار داشت: در این سامانه تمام خودروهای باری که بیش از ۶۰ هزار دستگاه در شهر شیراز است ساماندهی می شود .

وی با بیان اینکه114 ایستگاه بارانداز شهری و در ۴ نقطه از شهر شیراز راه اندزای شده است، عنوان کرد: بزرگترین توقفگاه و پایانه با ۱۱۳ هکتار و تعمیرگاه خودرو باری در  ۳ نقطه در حال احداث است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مرکز پایش شهری حمل و نقل بار نیز راه اندازی و  به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: خودروهایی که بی نظم و بی هدف تردد دارند و کامیون هایی که با بار اضافه در سطح شهر امنیت  و جان مردم را می گیرند از طریق همین دوربین ها و با حضور پلیس راهور در این مرکز کنترل می شوند تا خودویی بدون هدف در شهر تردد نکند.

نعمتی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر شیراز طرح تردد زمانی و مکانی در شیراز اجرا و کنترل مکانیزه طرح تردد از  طریق دوربین ها اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: درواقع برای خودروها زمان  و  مکان مناسبی که در شیوه نامه شورای شهر مشخص شده است، اجرایی می شود.

وی یادآور شد که بی نظمی و بی هدفی تردد خودروها موضوع مهمی است که از طریق مرکز پایش تصویری خودروهای باری رسیدگی به این روند را نهایی می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز