خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران مطرح کرد؛

حق کارگران و بخش خصوصی در تصمیمات تامین اجتماعی سلب شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۶۰۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی فعالان بخش خصوصی و کارگران هستند اما حق قانونی تصمیم سازی در این سازمان از آنان سلب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی از نمایندگان استان در مجلس خواست در زمینه احقاق حق بخش خصوصی و کارگران از مدیریت سازمان تامین اجتماعی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: دوشنبه هفته جاری هیات واگذاری در سازمان خصوصی سازی جلسه ای برگزار و در آن، رد دیون دولت از چهار واحد بزرگ اقتصادی از جمله پالایشگاه شازند اراک را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد که این امر، روال خطرناکی برای اقتصاد کشور است و سازمان تامین اجتماعی را گرفتارتر از گذشته می کند.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد خصوصی است که در حال حاضر ۱۴.۵ میلیون نفر بیمه شده و سه میلیون و ۳۸۰ هزار مستمری بگیر دارد و در حق بیمه ای که فرد به این سازمان پرداخت می کند، سهم کارفرما ۲۳ درصد، سهم فرد هفت درصد و سهم دولت سه درصد است.

احمد اثنی عشری افزود: متاسفانه تاکنون بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود سالانه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان به این بدهی اضافه شود و این در حالی است که هیچ گونه برنامه ای از سوی دولت برای بازپرداخت این بدهی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد کاملا خصوصی است که وجوه آن توسط بیمه گذار تامین می شود، ولی بخش خصوصی کمترین نقش را در مدیریت این سازمان دارد، یعنی بخش خصوصی در شورای عالی سازمان تامین اجتماعی حداکثر سه نماینده دارد که آنها هم انتصابی هستند و مدیریت این شورا نیز با بخش خصوصی نیست.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: سازمان تامین اجتماعی به سرعت در حال سوق یافتن به سمت ورشکستگی است، هم اینک نسبت بیمه پردازان به مستمری بگیران حدود ۴.۵ نفر است و اگر این نسبت به مرز ۳.۶ برسد به معنای ورشکستگی است.

اثنی عشری افزود: نخستین خواسته ما این است که نقش صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی در مدیریت این سازمان تقویت شود چون الان سازمان تامین اجتماعی مترادف با کمیته امداد شده است و دولت مدام وظایف بیشتری را بر دوش این سازمان می گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز