خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی:

مشترکان پرمصرف منتظر جریمه‌های سنگین باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۹۹۲

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان پرمصرف در صورت عدم مدیریت مصرف بهینه گاز باید منتظر جریمه‌های سنگین در قبوض خود باشند.

به گزارش ایلنا، حسن رضا میربلوکی با اشاره به شیوه جدید محاسبه قبوض گاز گفت: در این شیوه مصرف گاز مشترکان به ۱۲ پله تقسیم شده که گازب‌های پرمصرف‌ها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

او گفت: در این شیوه میزان مصرف مشترکان خانگی به ۱۲ پله تقسیم شده که گازب‌های سه پله اول شامل مشترکان کم مصرف نسبت به سال قبل تغییری نداشته است و از پله چهارم به بعد ۴۰ درصد نسبت به تعرفه پله قبلی افزایش می‌یابد تا اینکه در پله آخر که شامل مشترکان پرمصرف است تعرفه گاز نسبت به تعرفه‌های قبلی چهار برابر می‌شود.

میربلوکی سیاست‌های تشویقی برای کاهش مصرف گاز نیز اجرا می‌شود، افزود: مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آن‌ها در بازه زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول پاداش صرفه‌جویی تا سقف ۴۵ درصد در گازب‌های صورت حساب دوره خواهند شد.

او به لزوم مدیریت مصرف بهینه گاز توسط ادارات و موسسات دولتی هم اشاره کرد و گفت: در همین راستا بخش نامه معاون رییس جمهور با موضوع مصرف بهینه گازطبیعی به ادارات و موسسات دولتی ابلاغ شده و مسئولان انرژی دستگاه‌ها باید نسبت به رعایت آن اهتمام جدی داشته باشند.

میربلوکی هشدار داد: اکنون مصرف روزانه گاز خانگی در استان پنج میلیون متر مکعب است و این میزان در فصل زمستان افزایش خواهد یافت که بدین ترتیب با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می‌کنند.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت این خطه در مناطق روستایی سکونت دارند.

بر اساس این گزارش تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز