خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی :

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های حساس ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۷۸

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: شاخص کیفیت هوای ارومیه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مهران نظری با اشاره به اینکه میانگین شاخص کیفی هوای ارومیه امروز چهارشنبه  برابر با 121 است گفت: این شاخص برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: امروز شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خوی 76، سردشت 71 و بوکان 59 است بنابراین باتوجه به آلودگی هوا  کاهش دید افقی، از انجام سفرهای غیرضروری و تردد در راههای برون شهری خودداری شود.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار و شیرده در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

وی با بیان اینکه، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری موثر در کاهش آلودگی هوا است، گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمومی از دیگر راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا است.

نظری به کاهش 45 درصدی دریافت معاینه فنی خودروها در مقایسه به دو سال گذشته گفت: امسال حدود 280 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نگهداری فضای سبز در مرکز نقش چشمگیر در تلطیف هوای ارومیه دارد، گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز شهری در ارومیه 11 متر مربع است که باید فضای سبز برای هر نفر تا 15 متر مربع افزایش داشته باشد.

به گزارش ایلنا، به رغم ناسالم بودن هوای ارومیه تاکنون هیچ اطلاعیه ای از سوی آموزش پرورش استان مبنی بر تعطیلی مدارس صادر نشده و همچنین زنگ هشدار برای بیماران و زنان باردار توسط مسئولین حوزه سلامت در این شهر به صدا در نیامده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز