خبرگزاری کار ایران

پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۱۶

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع تخصصی پارک علم و فناوری در قالب تسهیلات کم بهره به واحدهای فناور و دانش‌بنیان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رفیعی افزود: این تسهیلات کم بهره به صورت ویژه در اختیار واحدهای فناور و دانش‌بنیان قرار گرفته و فرایند پرداخت این نوع از تسهیلات تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 70 شرکت رشد و پسارشد جدید در پارک علم و فناوری پذیرش شدند. همچنین در حال حاضر 44 شرکت پسورد و 112 شرکت رشد در محل این پارک فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: اعتبارات جاری پارک علم و فناوری استان مرکزی از 35 میلیارد ریال در سال 1396 به 96 میلیارد ریال در سال 1399 رسید و برای سال 1400 نیز 210 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رفیعی تصریح کرد: این میزان اعتبارات با رایزنی و معرفی ظرفیت‌های رو به توسعه پارک استان در جهش تولید و فناوری به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این با پیگیری‌های انجام شده حدود 82 میلیارد ریال از اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن استانی برای پارک علم فناوری استان مرکزی جذب شده است که بخش عمده‌ای از آن در قالب تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پرداخت شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تأکید کرد: راه‌اندازی ساختمان آزمایشگاه‌های جامع پارک، راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی کشاورزی، ایجاد مرکز اقماری شهرستان محلات، گشایش دفاتر مراکز رشد در دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی، شرکت شهرک‌های صنعتی و کارخانه نوآوری ماشین‌سازی اراک، توسعه فعالیت‌های دفاتر مرکز رشد در دانشگاه‌های اراک و صنعتی اراک از مهم‌ترین اقدامات پارک علم و فناوری استان مرکزی در یک سال اخیر بوده است.

رفیعی ابراز داشت: پارک علم و فناوری استان مرکزی بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، در شهریور ماه سال 1381 شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز