خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس :

بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بسیار ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۶۹۹

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، یک اقدام بسیار ضروری است که باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیگیری و مجدداً در هیأت وزیران مطرح و مصوب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر کریمی افزود: با تصویب و بازنگری‌ طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، امید است تکالیف جدیدی متناسب با آب و هوا و محیط زیست منطقه برای دستگاه‌ها تعیین شود و اعتبارات مورد نیاز نیز در بودجه سالانه لحاظ گردد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و اولویت دارترین مطالبه مردم در حوزه اراک خنداب و کمیجان و روستاهای اطراف، تعیین تکلیف بحث آلودگی هواست که سلامت مردم و محیط زیست را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سال 1387 به دستور هیئت وزیران ابلاغ شد، اما متأسفانه با وجود گذشت 13 سال از تصویب این طرح تاکنون کمتر از 50 درصد مصوبات اجرایی شده است.

کریمی تصریح کرد: یکی از مباحث این طرح نیاز به تقویت تجهیزات و امکانات پایش شرایط محیط زیستی در اراک و سطح منطقه بود که در این راستا نیز مکاتبه‌ای انجام شد و انتظار می‌رود در مجموع بیش از 30 میلیارد ریال، اعتبار در اختیار اداره کل حفاظت  محیط زیست استان قرار گیرد.

وی بیان داشت: اعتبار پیش بینی شده برای خرید تجهیزات کالیبراسیون ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا، خرید تجهیزات و ارتقای سیستم ایستگاه‌ها و به ویژه خرید 2 دستگاه آنالیزر دی اکسید گوگرد هزینه شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه حجم زیادی گوگرد در هوا منتشر می‌شود، بنابراین سنجش این میزان گوگرد و آلودگی نیاز به تجهیزات خاص دارد که قول مساعدت برای تامین اعتبار این تجهیزات، اخذ شده است.

کریمی ابراز داشت: به‌رغم وعده‌های مسئولان ملی و استانی در راستای کنترل و توقف کامل سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند، اما متأسفانه از هفته‌های گذشته، میزان قابل توجهی سوخت مازوت در این نیروگاه در حال استفاده است و آلایندگی ها به سمت شهر اراک هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ و تسهیل توسعه صنعتی بدون آلایندگی در اراک، با توجه به کمبود اشتغال باید مدنظر ویژه قرار گیرد، اضافه کرد: باید به شکل ویژه ای در نظر داشت که توسعه صنعتی نباید منافاتی با ضرورت های محیط زیستی داشته باشد و در این راستا حفظ محیط زیست باید اولویت هر فعالیت اقتصادی و صنعتی باشد.

اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 127 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز