خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

ضرورت افزایش سهم گاز نیروگاه توس مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۳۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید یک راهکار پایدار برای افزایش سهم مصرف گاز نیروگاه توس مشهد اتخاذ کرد و تحقق این مهم نیازمند ارایه پیشنهادهای مناسب و چانه‌زنی با مسوولان مربوطه در مرکز کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جواد خدایی در نشست کارگروه آلودگی هوا در استانداری خراسان رضوی، با اشاره به الزام نیروگاه توس مشهد برای مصرف مازوت از سوی مرکز دیسپاچینگ ملی اظهار داشت: این نیروگاه به دلیل عدم برخورداری از گاز، ناگزیر به مصرف مازوت است که این امر بر افزایش آلودگی هوای شهر مشهد موثر است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه های خراسان رضوی در فصل تابستان هزار مگاوات برق به شبکه سراسری عرضه می کنند لذا باید بتوان با چانه‌زنی نیمی از این میزان برق را در زمستان برای خراسان رضوی از شبکه سراسری گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: لازم است با فوریت فهرستی از راهکارهای نرم و فنی برای حذف مازوت سوزی نیروگاه توس توسط شرکت برق منطقه ای استخراج شود تا وضعیت به کنترل درآید، همچنین دفتر فنی استانداری مشخص کند که مصرف مازوت چقدر برای استان صرفه اقتصادی دارد و با مصرف این نوع سوخت چقدر می توان نیروگاه را فعال نگه داشت.

وی با بیان اینکه خودروهای شخصی، کامیون ها و نیروگاه ها در آلودگی شهر مشهد سهیم هستند، افزود: انتظار می رود که نسبت به مساله توزیع سوخت در مشهد توجه و دقت بیشتری صورت گیرد و هیچیک از جایگاه ها عرضه سوخت غیراستاندارد نداشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی بر سنجش دوباره وضعیت عرضه سوخت استاندارد در جایگاه های سطح شهر مشهد و خارج از آن تاکید کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز باید وضعیت را کاملا رصد کرده و ارایه دهنده پیشنهادهای کارساز باشد و به صرف هشدار دادن و مطالبه گری بسنده نکند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: چانه زنی های استان برای دریافت سهم بیشتر از گاز نتیجه داده است و از دیروز یک میلیون مترمکعب گاز برای مصرف در نیروگاه توس اختصاص یافته است و حداکثر مازوتی که باید در این نیروگاه مصرف شود، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب است که باید به حداقل ممکن برسد.

حسن افتخاری افزود: اختصاص سهمیه گاز بیشتر به نیروگاه ها به عملکرد آنها نیز بستگی دارد، وزارت نیرو سهم گاز نیروگاه هایی را که با راندمان بیشتری فعالیت دارند، افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خوشبختانه به جز نیروگاه توس، که یک میلیون مترمکعب سهمیه جدید از مصرف گاز گرفت، باقی نیروگاه های منطقه خراسان بدون هیچ محدودیتی می توانند گاز مصرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز