خبرگزاری کار ایران

شروع آبگیری سد مخزنی نهب در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۳۰۷

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای قزوین از آغاز آبگیری مرحله دوم سد مخزنی نهب با اتمام پلاگ بتنی کالورت‌های تحتانی و آبیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا قاسمی با اعلام این خبر گفت: شروع آبگیری مرحله دوم سد مخزنی نهب پس از اتمام عملیات اجرایی تهیه و نصب شیرآلات در ماه اخیر از جمله اقدامات مهم دیگر در راستای بهره برداری کامل از سد نهب است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: بدین ترتیب اقدامات فنی لازم جهت ذخیره کامل آورد رودخانه خررود انجام شده و مطابق برنامه، اقدامات بعدی در زمینه آبگیری مرحله‌ای صورت خواهد گرفت.

قاسمی همچنین اتمام عملیات اجرایی بخش انتهایی بدنه سد، تکمیل باقیمانده سازه سرریز، نصب بخشی از تجهیزات الکتریکال و هیدرومکانیکال و تملک باقیمانده اراضی واقع در مخزن سد را از اهم کارهای باقیمانده برشمرد که با وجود محدودیت منابع مالی مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در دست اجرا است.  

وی اظهار داشت: با تامین حداقل اعتبار مورد نیاز و تلاش کلیه عوامل اجرایی و حمایت های مسئولان و مقامات استان، بهره برداری کامل از سد نهب که نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار استان خواهد داشت در سال آینده محقق گردد.  

سد مخزنی نهب با حجم ۱۲۰ میلیون مترمکعب در ۳۵ کیلومتری شهرستان تاکستان در دست احداث بوده و آبگیری محدود آن در اسفند ماه سال ۹۹ انجام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز