خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان مطرح کرد؛

افزایش نگران کننده حوادث ناشی از کار در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۲۱۲

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: آمار حوادث ناشی از کار در شهرستان کاشان به شکل فزاینده و نگران کننده ایی در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان‌، علی محمد حق پناه با بیان اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری  ارائه خدمات به بیماران صرفا به صورت الکترونیکی است افزود: در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد پزشکان کاشانی از طریق نسخ الکترونیکی اقدام به تجویز دارو می کنند و ۱۳ درصد دیگر هم مربوط به بیمارانی است که در مراکز درمانی خارج از استان پذیرش و خدمات دریافت کرده اند.

وی افزود: جمعیت بیمه شده شهرستان آران وبیدگل حدود ۸۰ هزار نفر و برای کاشان ۲۷۰ هزار نفر است که برای این تعداد بیمه شده سالانه بیش ۶۰۰ میلیارد تومان در درمان مستقیم و غیر مستقیم هزینه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان میزان پرداختی به  مراکز درمانی طرف قرار داد را ماهانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان عنوان و تاکید کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هم به مراکزی که طرف قرار با سازمان نبوده، ولی به بیمه شدگان خدمات ارائه داده اند پرداخت می شود.

حق پناه اصلاح شیوه نسخه نویسی برخی پزشکان به منظور جلوگیری از مصرف دارو  ضروری دانست و گفت: پزشکان هیچ گاه نباید به اصرار بیمار نسخه های درخواستی و تکراری صادرو یا دارو های اضافه و بیشتر از نیاز تجویز کنند.

وی با اشاره به راه اندازی شورای علمی و تخصصی جهت تجویز منطقی دارو در مدیریت درمان با هدف اصلاح تجویز دارو تصریح کرد: کارشناسان و متخصصان دارویی ضمن  بررسی نسخ صادره و دعوت از پزشکان  دلایل تجویز بیش از نیاز برای بیمار را جویا می شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان خاطر نشان کرد: تجویز و مصرف انواع مسکن ها، ویتامین ها، آنتی بیوتیک ها، سرم، انسولین و دارو های ویژه بیماران دیابتی و شیمی درمانی میان‌مردم شهرستان بسیار بالاست به شکلی که مراکز عرضه داروهای شیمی درمانی از دو داروخانه به پنج مرکز افزایش یافته است.   

حق پناه عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و کاهش توجه به دستور العمل های بهداشتی در مراکز صنعتی و تولیدی را عاملی جهت افزایش پرونده های کمیسیون پزشکی دانست و تاکید کرد: آمار حوادث ناشی از کار در شهرستان کاشان به شکل فزاینده و  نگران کننده ایی در حال افزایش است و می بایست برای توقف سیر صعودی آن تدبیری توسط صاحبان صنایع اندیشیده شود.

مدیردرمان تامین اجتماعی شهرستان کاشان با بیان اینکه  پرداخت مطالبات پزشکان طرف قرارداد صد در صد به روز و طلب تمامی مراکز درمانی نیز تا پایان‌ خرداد و داروخانه ها تا مرداد ماه  تسویه شده است تصریح کرد:با تامین نیروی مورد نیاز درمانگاه حضرت ابوالفضل شهرستان آران وبیدگل  فعالیت این مرکز در آینده نزدیک دو شیفت صبح و شب خواهد شد.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز