خبرگزاری کار ایران

پس از دو سال وقفه؛

آیین سنتی شیردوشان «امامدر دیباج» بهمن ماه برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۰۸۸

شهردار دیباج از برگزاری آیین سنتی شیردوشان در دیباج خبر داد و گفت: این جشنواره قرار است بهمن ماه امسال پس از دوسال وقفه بر اثر کرونا برگزار شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، محسن امینیان بیان کرد: این جشنواره قرار است بهمن ماه امسال پس از دوسال وقفه بر اثر شرایط کرونایی، مجددا برگزار شود.

وی ادامه داد: جشنواره محلی شیردوشان "امامدر" یکی از میراث معنوی ملی با قدمت بیش از ۴۰۰ سال است که در دیباج دامغان برگزار می شود.

امینیان اضافه کرد: شیر دوشی گله های گوسفندان در مدت ۱۰ روز در کنار درخت کهنسال ۲ هزار و ۵۰۰ ساله اُرس دیباج که در جوار بارگاه امامزاده محمد (ع) قرار گرفته است، انجام می شود.

وی افزود: دامداران این منطقه هرساله هنگام بردن دام‌ها به کوهستان به سمت بارگاه امامزاده محمد (ع) دیباج آمده و شیر دوشی سال را با صلوات مکرر بر محمد و آل محمد (ص) آغاز می‌کنند و هر دامدار نیمی از شیر گله خود را بین مردم و مستمندان تقسیم و نیم دیگر را به متولی امامزاده تقدیم می‌کند تا با فروش آن بخشی از هزینه‌های این مکان مقدس تأمین شود.

شهردار دیباج اظهار کرد: دیباج یکی از شهرهای شهرستان دامغان و در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان واقع است و جشنواره امامدر به شماره ۸۹۰ در فهرست میراث معنوی ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز