خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیر از خداداد عزیزی مطرح شد؛

از زمین چمن پارک ملت تا افتخار آفرینی در ملبورن/خداداد عزیزی عصاره رنج فوتبال خراسان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۴۷

مراسم تجلیل از ورزشکار مشهدی و حماسه ساز ملبورن «خداداد عزیزی» همزمان با سالروز گل خاطره انگیز او به استرالیا با حضور شهردار مشهد اعضای شورای اسلامی شهر و پیشکسوتان فوتبال خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خداداد عزیزی در مراسمی که در سالروز گل تاریخی او به استرالیا برگزار شد، اظهار کرد: 24 سال از این اتفاق می گذرد اما تاکنون چنین مراسمی در مشهد برگزار نشده بود؛ از شهردارمشهدکه چنین اتفاقی را رقم زدند، تشکر می کنم.

وی افزود: در مشهد نسبت به پیشکسوتان عزت و احترام زیادی نمی شود به همین دلیل از این اتفاق بسیار شگفت زده شده ام و بسیار تشکر می کنم. متاسفانه فوتبال خراسان جایگاهی در کشور ندارد و بسیار بد است که تنها یک تیم شخصی در این استان وجود دارد و خراسان یک تیم در رده ملی ندارد.

رضا غیاثی، داور پیشکسوت ایران نیز اظهار کرد: در اولین دیدار با خداداد عزیزی متوجه شدیم که پدیده بسیار روشنی در تاریخ فوتبال ایران متولد شده و متوجه بودیم که ایشان در میادین بزرگ دیده خواهند شد.

همچنین حسین بادامکی، بازیکن سابق و مربی فوتبال ایرانی در این مراسم گفت: از مجموعه شهرداری مشهد بابت رقم خوردن چنین اتفاق خوبی و تکریم اسطوره های فوتبال استان تشکر می کنم و امیدوارم چنین جلساتی بیشتر برگزار شود و قدر پیشکسوتان خود را بدانیم. ما در ایران یک خداداد عزیزی داریم و امیدوارم در استان نیز قدر ایشان را بیشتر بدانیم و از پتانسیل ایشان در رشد و اعتلای فوتبال بیشتر استفاده کنیم.

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد نیز در مراسم تجلیل از ورزشکار مشهدی و حماسه ساز ملبورن«خداداد عزیزی»، اظهار کرد: کسانی که در عرصه علوم استراتژیک در دنیا فعال هستند، موضوعاتی چون اقتصاد، علم، زور بازو، تسلیحات نظامی، فرهنگ، رسانه و ... را منبع قدرت می دانند.

وی با طرح این سئوال که کدام استراتژی درست تر است، افزود: واقعیت این است که سرمایه انسانی منبع اصلی قدرت است؛ انسان هاهستند که برای خانواده، محله، شهر و کشور خود قدرت آفرین هستند و بعد از قدرت لایزال الهی و معنویت چیزی جز انسان نمی تواند منبع قدرت باشد.

ارجائی بیان کرد: برای رشد در حوزه نیروی انسانی باید قله ها را شناسایی، معرفی، تجلیل و تکریم کنیم. بسیار خوشحال هستم که درعرصه فوتبال که امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح می شود، در استان و شهری زندگی می کنیم که افراد شاخص زیادی دارد.

وی اضافه کرد: همه ما قبول داریم که خداداد عزیز همه ما است، خدادادی که در استان، کشور و دنیا تک است و همه با غرور آفرینی های او افتخار کردیم، با گل های او شاد شدیم و با ناراحتی های او گریه کردیم و امروز به او افتخار می کنیم؛ زیرا افتخار فوتبال خراسان خداداد عزیزی است و خوشحال هستیم که او را داریم و محکم پای کشور، وطن، انقلاب و مردم ایستاده و امروز مردم به او احترام می گذارند و او نیز عاشق مردم است.

شهردار مشهد با اشاره به اهمیت هشت آذر گفت: پیشنهاد من به هیات فوتبال استان و شورای اسلامی شهر مشهد این است که تلاش کنند تا روز هشت آذر به عنوان روز فوتبال خراسان نامگذاری شود.

سیدحسین علوی‌مقدم عضو شورای شهر مشهد نیز اظهارکرد: شورای ششم اهتمام و توجه خاصی نسبت به ورزش، به‌ویژه تجلیل و تکریم پیشکسوتان دارد؛ عزیزانی که در عرصه‌ها و دوره‌های مختلف برای شهر و کشورمان افتخارآفرینی‌های بسیاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد در این دوره، اعتلاء ورزش مشهدالرضا(ع) است، گفت: ورزش این شهر، در کشور سرآمد بوده و باید به جایگاه حقیقی خود برسد.

علوی‌مقدم افزود: براساس دغدغه‌مندی شورای ششم نسبت به ورزش و جوانان، کمیسیونی در این خصوص شکل گرفت تا توجه به این دو حوزه مهم را به صورت ضابطه‌مند و نظام‌مند پیش ببرد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه نگاه ما در این دوره به ورزش، نگاهی ساختاری است، تصریح کرد: در کنار توجه به ورزش همگانی، به‌عنوان رسالت اصلی مدیریت شهری، در حوزه ورزش قهرمانی هم تسهیلگری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز