خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

دولت تلاش دارد در تمامی بخش ها تاثیرگذار باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۶۲۱

استاندار قزوین گفت: دولت سیزدهم با شعار "ایران قوی" وارد میدان شده که شعاری استراتژیک است و تلاش دارد تا در همه عرصه ها کشور را به اهداف خود نزدیک سازد و در تمامی بخش ها اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مهدی اعلایی در نشست شورای اداری شهرستان بوئین زهرا افزود: دولت سیزدهم برای نخستین بار در تاریخ بودجه ای کشور، اولویت بندی ها را به شکل هوشمند پیگیری و دنبال می کند و تلاش دارد تا اختصاص بودجه به شاخص های عمومی به گونه ای باشد که منجر به رشد اقتصادی کشور شود.

او همچنین گفت: نظام ما در عین مظلومیت در برابر مستکبران شجاع، مقاوم و مقتدر است و ملت ما تا رسیدن به غایت هدف خود که رسیدن به آن دور هم نیست، در برابر آرمان های خود ایستادگی می کنند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: برای تحقق این مهم باید مواردی را در نظر گرفت که یکی از آنها رسیدگی به مسایل اقتصادی و حل مشکلات این است، البته قزوین در حوزه اقتصاد و تولید نسبت به خیلی از نقاط کشور در شرایط خوبی قرار دارد اما در حوزه بهره وری در واحدهای تولیدی و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید جای کار زیادی داریم.

اعلایی در ادامه بر لزوم توجه جدی به مصرف بهینه منابع آبی تاکید کرد و گفت: توجه به علم و فناوری در بخش کشاورزی در راستای بهینه سازی مصرف آب در این بخش باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد چرا که از نگاه اقتصادی شاید برخی فعالیت ها در این بخش توجیه داشته باشد اما از حیث منابع محدود آب و وضعیت مصرف آن این چنین به نظر نمی رسد.

او اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ضمن انجام فعالیت های کشاورزی و کسب درآمد در این حوزه، منابع آبی نیز بهینه و درست مصرف شوند.

استاندار قزوین گفت: باید برای اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی به ویژه در مناطق کم آب از جمله بوئین زهرا تدابیر لازم اندیشیده شود.

اعلایی همچنین با اشاره به ظرفیت های قزوین در حوزه خدمات و اشتغالزایی قابل توجه آن در این بخش، اظهار داشت: در حوزه خدمات نیز نیاز به برنامه های جامعی هستیم چرا که میزان اشتغال در این حوزه بالاست اما ارزش افزوده آن پایین است و این موضوع یک آسیب است که باید آن را از میان ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز