خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

اقتصاد مقاومتی به معنی تقویت بدنه اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۵۴۶

استاندار مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تقویت بدنه اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت های مختلف به منظور توسعه همه جانبه کشور است، به گونه‌ای که در مقابل هرگونه تحریم و فشارهای خارجی، گزندی به کشور وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: نقش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید در بخش‌های مختلف مدیریتی استان برجسته‌سازی شود تا آهنگ توسعه اقتصادی در این منطقه شتاب گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند کشور را از بحران نجات و مسیر توسعه را هموار کند و در این رهگذر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وظیفه دارد نقاط قوت و ضعف استان در حوزه مسایل اقتصادی را فهرست‌بندی کرده و با تمام توان برای رفع موانع تولید گام بردارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی ابلاغ شده و از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می‌شود و در جلسه آینده این شورا نیز مصوبات مرور شده و در موارد لزوم مداخله خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تسهیل‌گر فرآیند تولید و توسعه اقتصادی و تجلیگاه تعاملات دولت با بخش خصوصی است. این شورا با شناسایی بهنگام‌ موانع و چالش‌های تولید، می‌تواند موتور محرک اقتصاد استان باشد.

ناصر بیکی افزود: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید خروجی کارگشا داشته باشد. این شورا بر اساس رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی در استان داشته و نقش تاثیرگذار این مرجع قانونی در رفع موانع تولید در استان هر روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: با رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از سوی بخش دولتی، عرصه خصوصی می‌تواند حرکت بهتری در این مسیر داشته باشد و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز باید برای رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی داشته باشد. امید داریم روز به روز اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی استان رخ دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی تاکنون ۵۷ نشست برگزار کرده و به طور متوسط در هر ماه این نشست برگزار و تمامی مصوبات تا مرحله اجرا پیگیری می‌شود.

بیکی تصریح کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، در 6 ماهه دوم سال ۹۹ رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد. این در حالی است که این شورا در ۶ ماه نخست سال 99 رتبه هفتم را در سطح کشور دارا بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز