خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن کرونا نزده‌اند باید تست کرونا بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۹۴۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن کرونا نزده‌اند، باید هفته‌ای دو بار آزمایش PCR بدهند و نتیجه منفی آن را همراه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن کرونا نزده‌اند باید تست کرونا بدهند،  عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون کارکنان آموزشی، اداری و خدماتی از دهه اول مرداد۱۴۰۰ و دانش آموزان از پایان شهریور، لازم است افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، هفته‌ای دو بار (هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون (۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن)، بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های تجمعی به شمار می‌رود و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و کارکنان، اهمیت فراوانی دارد.

وی گفت: ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده (با تست PCR)، پیشگیری از تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل‌توجه در بازگشایی مدارس به شمار می‌رود.

 خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه اصول کلی پیشگیری از کرونا به قوت خود باقی است، تاکید کرد: دانش آموزان و کارکنان مدرسه‌ها باید شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله مناسب و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی را رعایت کنند.

وی از والدین هم خواست چنانچه نشانه‌های مشکوک شبیه به سرما خوردگی مانند سرفه، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، تب و ... را در دانش‌آموز خود دیدند تا بهبودی کامل، فرزند خود را به مدرسه نفرستند تا از سلامت خود و دیگر خانواده‌ها محافظت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز