خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ورزش بانوان نیازمند پرورش است/ از پتانسیل بالای ورزش بانوان با جدیت و مدیریت کارآمد استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۴۹

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت: تمام هیأت های ورزشی در سطح شهرستان مکلف به کارگیری بانوان فعال در زمینه مدیریت ورزشی هستند.

حسین شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بنای جدید مدیریت اداره ورزش و جوانان سبزوار بر پایه تخصص، هوشمندی و جوان گرایی است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل و استعداد بالای ورزش در بانوان این شهرستان نیازمند تغییر و تحول در برنامه های اجرایی نیز است ادامه داد: طبق قانون و رویه مدیریتی نایب رئیس تمامی هیأت‌های ورزشی باید در اختیار بانوان قرار گیرد و از این پس تمامی هیات های ورزشی در سطح شهرستان مکلف به کارگیری بانوان فعال در زمینه مدیریت ورزشی هستند که با تخصص و توان بیشتری در جهت پیشرفت ورزش بانوان گام بردارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار با ذکر این نکته که ورزش بانوان نه تنها در استان و شهر سبزوار بلکه در سطح کشور نیز از لحاظ مدیریتی و کارویژه های حمایتی دچار رکورد و عقب ماندگی نسبت به ورزش آقایان است افزود: متاسفانه این عقب ماندگی در کل کشور وجود دارد که این مورد به دلایلی مانند کمبود امکانات و فضاهای ورزشی برای بانوان برمی‌گردد و باید برای رشد در این باره و در اختیار دادن فضا و امکانات مناسب برای رشد و نمو استعداد های ورزشی بانوان تلاش کرد.

شهابی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که چرا داوران فعال در حوزه ورزش فوتبال و فوتسال بانوان از آمادگی و تخصص قابل توجه در این زمینه برای قضاوت مناسب برخوردار نیستند اضافه کرد: این مسئله از طریق هیات فوتبال و داوری شهرستان با برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی به منظور ارتقای سطح داوری حل خواهد شد.

حسین شهابی همچنین ادامه داد: برگزاری لیگ های مختلف ورزشی در رده های سنی ورزش بانوان به علت عدم جذب اسپانسر و حمایت کنندگان مالی دچار مشکل است و امید می‌رود این موضوع با جذب اسپانسر از خارج از شهرستان مرتفع شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار در خصوص نبود خوابگاه مناسب ورزشی و لزوم احداث آن نیز گفت: یکی از مشکلات عدیده ای که ورزش شهرستان با آن مواجهه است نبود خوابگاه و فضای مناسب در این حوزه است که هم اکنون این موضوع با تغییر کاربری یکی از اماکن ورزشی در استادیوم شهید مظهری این شهر در حال رفع است، چرا که با حل این مسئله مهم سبزوار می‌تواند میزبان بسیاری از مسابقات در سطح استانی و برگزاری اردوهای ملی است.

شهابی همچنین با اشاره به اینکه ایجاد ساختارها و رفع بی برنامگی ها در دوره های قبلی اداره ورزش نیازمند زمان است گفت: تیم کارشناسی اداره ورزش هم اکنون با دقت و جدیت در تلاش است تا با ارزیابی خود بتواند بر عملکرد هیات‌های ورزشی نظارت کند، همچنین هیات‌های ورزشی مکلف شده اند که با تشکیل کارگروه های تخصصی و در تعامل با یکدیگر برای پیشرفت سطح ورزشی و مدیریت مقوله ساز و کارهای اجرایی نیز پیشگام باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز