خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین عنوان کرد:

ضرورت نگاه برنامه محور به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۷۳۱

استاندار قزوین گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تولید و حل مشکلات اقتصادی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند و باید نگاه ما به این ستاد برنامه محور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: بانک‌ها در حمایت از تولید نقش مهمی را برعهده دارند و باید تمام ظرفیت خود را در این راستا به کار گرفته و تخصیص اعتبارات ویژه را از سطح ملی پیگیری کند.

استاندار قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه استان قزوین در تامین کالاهای اسای در سطح کشور نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند باید برای تامین منافع استان صدای مطالبه‌گری ما بلند باشد.

وی عنوان کرد: همچنین لازم است واحدهای تولیدی به تامین خواسته‌های بانکی توجه داشته باشند تا سبب جذب تسهیلات شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر تورم نقطه‌ای بیش از 50 درصد است و از این رو باید کمیته نظارت بر تسهیلات تلاش کند تا سرمایه در گردش برای تولید هزینه شود و صرف دلالی نشود.

وی ادامه داد: لازم است فضای مدیریتی استان ضمن اقتدار و انسجام بر امور اشراف داشته باشد تا زمینه به‌کارگیری ظرفیت‌ها برای حمایت از تولید فراهم شود؛ همچنین بانک‌ها نباید در پرداخت سرمایه نگاه کلیشه‌ای داشته باشند؛ بلکه باید با بررسی مشکلات موجود، تسهیلات به واحدهای مشکل دار نیز پرداخت شود.

اعلایی تاکید کرد:  به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و عمل بانک‌ها به وظیفه خود درراه رسیدن به اهداف ضرورت دارد و با توجه به ظرفیت‌های قزوین رشدی که برای این استان در نظر گرفته شده با هشت و نیم درصد، در بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

استاندار قزوین گفت: برای رسیدن بیه این میزان از رشد درکنار انسجام دستگاه‌های مختلف، نباید مصوبات این ستاد با تصمیمات بانک‌ها  اختلافات گسترده داشته باشد؛ همچنین رصد بانک‌ها در میزان عمل به وظایف خود نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز