خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شاهین شهر :

مجلس فعلی مدافع کارگران و مستضعفان است/ نحوه پرداخت 89 هزارمیلیارد اعتبار به تامین اجتماعی هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۰۲۹

نماینده مردم شاهین شهر گفت: دو دیدگاه برای پرداخت 89 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی مطرح و هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسینعلی حاج دلیگانی ضمن تبریک سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هستیم و اگر این قانون ایرادی دارد قطعا آن را برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرداخت 89هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت برای تامین این هزینه دو راه دارد؛ یکی اینکه باید در بورس و یا هرجای دیگر شرکت هایش را به تامین اجتماعی بفروشد یا این پول را به صورت مستقیم به این صندوق پرداخت کند؛ که درهیات تطبیق با فروش شرکت های دولتی بجای تامین هزینه مخالفت شد . هیات تطبیق اعلام کرده که باید کل هزینه به صورت مستقیم به صندوق تامین اجتماعی واریز شود.

نماینده مردم شاهین شهر که در مراسم سالروز گرامیداشت تصویب قانون کار در خانه کارگر اصفهان حضور داشت تصریح کرد: در قانون برنامه ششم برای اولین بار قانون همسان سازی برای کارگران اعمال شود و مصوب شد.

وی اضافه کرد: وظیفه ما پیگیری مطالبات کارگران است، چراکه دریافتی کارگران و بازنشستگان با هزینه سبد معیشتی و تورم همخوانی ندارد.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: ما از تشکل های بازنشستگان در تهران گلایه داریم که سبب شدند حداقل بگیران بازهم کمتر دریافت کنند.

وی ادامه داد: بحث تورم بحث درستی است و امیدواریم در دولت فعلی بتوانیم تورم را کنترل کنند.

نماینده مردم شاهین شهر گفت: حتما با دست اندرکاران قانون جدید کار جلسه برگزار خواهیم کرد و شک نکنید ما حامی قانون کار هستیم و اگر جایی از آن ایراد داشت با گفتمان برطرف می کنیم. مطمئن باشید نمایندگان مجلس فعلی مدافع همه کارگران و مدافع مستضعفان هستند.

نماینده مردم شاهین شهر در خصوص حوزه درمان اعضای صندوق تامین اجتماعی گفت: حتما باید بیمارستان دیگری برای اعضای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در اصفهان بسازیم.

مراسم گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار با حضور حداکثری اعضای خانه کارگر اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز