خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۹۲

صبح امروز همزمان با سراسر کشور،به مناسبت گردهمایی ۲۹آبان در تبریز با حضور نمایندگانی از جامعه کارگری در استان آذربایجان شرقی و تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،صبح امروز همزمان با سراسر کشور،به مناسبت گردهمایی ۲۹آبان در تبریز با حضور نمایندگانی از جامعه کارگری در استان آذربایجان شرقی و تبریز برگزار شد.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:بعد ۴۲ سال فعالیت و حضور در نظام نمیدانم از عملکردمان چه بگویم و امروز شرمنده مردم هستیم.

وی افزود: مسائل و طرح های مطرح شده را می‌توانیم با حضور استاندار و امام جمعه و یا در کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه‌ای برگزار کنیم.

وی ادامه داد؛ مردم چه گناهی کردند که ما در حاکمیت بسترهای زندگی راحت را برایشان فراهم نکردیم و این از ضعف عملکرد ما مسئولین و سیاستگذران است.

این نماینده مجلس گفت:وظیفه ما پیگیری حق و حقوق مردم است تا جایی که امکان دارد ما طرف مردم هستیم و پیگیریم.

پزشکیان متذکر شد: اسلام از نظر من عدالت بود نه اینکه عده‌ای در غم نان شب باشد و عده‌ایی از حق و حقوق مردم سو استفاده کند و برای خودش بخورد.

وی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت به داد مظلوم رسیدن است،اظهار داشت: کارگران در جلسات سیاست گذاری حق و حقوقی در کشور حتما باید حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: من مخالف افزایش بی رویه درآمد هستم،متاسفانه دولت ۳۳۴۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و من معتقدم با شعار و وعده مشکل حل نمی‌شود و باید جامعه عمل به این مهم پوشاند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در این همایش در سخنانی یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران را ایجاد قسط اسلامی در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: تصویب قانون کار درسال ۱۳۶۹ برای دفاع و حمایت از نیروی کار تدوین و تصویب شد اما در طول مراحل مختلف تغییراتی در اجرای درست آن پدید آمد که همین تغییرات فضا را بر کارگران ایران اسلامی ناامن کرده است.

 صادق زاده با بیان اینکه در طول تاریخ همواره جنگ بین فقر و غنا در تقسیم ارزش ناشی از کار و تولید وجود داشته و دارد تصریح کرد: از آنجا که قدرت سرمایه توانایی به خدمت گرفتن قوانین، قدرت اقتصادی و حتی دستگاه قضایی وانتظامی و دولت ها را دارد لذا استیفای حقوق نیروی کار خود همواره تهدیدی برای منافع سرمایه تمامیت خواه خواهد بود.

  وی سالروز تصویب قانون کار را فرصتی برای بیان خواسته ها و مطالبات این قشر خواند گفت: در شرایط کنونی قانون کار تنها قانون حمایتی از جامعه کارگری است لذا باید توجه ویژه ای به این قانون برای تأمین حداقل های کارگران داشته باشیم چرا که مخالفین این قانون همین شرایط را نیز تحمل نمی کنند و همواره بر طبل تغییر و اصلاح قانون کار می کوبند در حالی که در شرایط کنونی باید این کارگران طلبکار این کارزار باشند و نه صاحبان سرمایه و کارفرمایان.

وی با بیان اینکه قانون کار تاکنون تنها قانون جامعی بوده که بسیاری از مسایل کارگران در ان گنجانده شده است افزود: قانون کار به عنوان احقاق کننده حقوق قشر کارگر و تجلی بخش اهداف و اصول این قشر به شمار می آید و باید پس از سال ها مفاد آن به درستی اجرایی شود.

صادق زاده با اشاره به اینکه اکنون بیش از۹۵ درصد بازار کار ایران را نیروی قراردادی تشکیل می دهند اظهار داشت: همین وضعیت سبب شده تا کارگران نه تنها به دنبال حقوق اولیه خود نروند بلکه برای تشکیل یک تشکل صنفی که از حقوق آنان دفاع کند نیز گامی برندارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز