خبرگزاری کار ایران

شهردار صدرا اعلام کرد

راهیابی شهر صدرا به مرحله نیمه‌نهایی معرفی پایتخت کتاب ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۰۳۲

شهردار صدرا گفت: شهر صدرا در بین ۱۹۱ شهر داوطلب و شرکت کننده از سراسر کشور به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را یافت.

به گزارش ایلنا، بهزاد پرنیان افزود: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در زمستان 99 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد که شهر صدرا به عنوان نامزد این دوره خود را معرفی و با انعقاد تفاهم نامه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اقدامات خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص جشنواره  پایتختی کتاب در شهر صدرا اظهار داشت: در حقیقت فرهنگ کتابخوانی حرکتی فراتر از یک مهارت عادی است  و از طرفی در مسیر حرکت به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی و با توجه به پتانسیل موجود در شهر صدرا و تعدد فرهنگ های گوناگون در شهر، ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است.

شهردار صدرا ادامه داد: از این رو سازمان فرهنگی شهرداری مامور برنامه ریزی حوزه کتاب شد تا توسعه و ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی، پیوست تمام فعالیتهای فرهنگی، خدماتی و حتی عمرانی باشد.

پرنیان با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه های محله ای، چاپ و انتشار کتاب، چاپ کتاب های یک صفحه ای، طراحی ساخت کافه کتاب، حمایت از هر برنامه کتابخوانی در شهر صدرا، تشکیل شورای سیاستگذاری کتاب و.. گفت: حجم اقدامات انجام شده در شهر و برنامه ریزی برای فعالیت های آتی باعث شد شهر صدرا از بین ۱۹۱ شهر به همراه یک شهر دیگر استان،  به عنوان نماینده استان فارس به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

شهردار صدرا افزود: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز