خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۹۵

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره کالاهای فرهنگی قزوین همزمان با هفتمین دوره جایزه فیروزه با چهار محوریت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا  و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد رستمی در این باره گفت: زیرساخت و شیوه نامه این جشنواره به همت اداره کل مجامع و تشکل‌ها و مجامع فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است و امسال در 32 استان بطور همزمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره در استان قزوین نیز بزودی منتشر می‌شود.

وی عنوان کرد: در این رویداد تلاش می‌شود تا کالاها و محصولات فرهنگی استان که دارای مزیت نسبی هستند شناسایی و ضمن معرفی آن‌ها به علاقمندان و تشویق آن‌ها به خریداری این محصولات ارزشمند تولید داخل، زمینه ایجاد شبکه تولید تا فروش فراهم شود و تولید کنندگان جهت تولید محصولات فرهنگی بدیع و خلاقانه  و مطابق تقاضای روز برنامه ریزی کنند که مجموع این فعالیت‌ها منتج به رونق بازار محصولات فرهنگی و اشتغالزایی خواهد شد.

این مسئول افزود: استان قزوین به دلیل قدمت تمدن و غنای فرهنگی ظرفیت بسیار زیادی در زمینه محصولات فرهنگی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در اولین جشنواره 4 محور پیش بینی شده است که فراخوان آن پس از تایید نهایی بزودی منتشر می‌شود.

رستمی تاکید کرد: بی شک یکی ازبخش‌های دارای اولویت برای ما  با توجه به‌عنوان پایتخت خوشنویسی استان قزوین، بخش خوشنویسی و صنایع و هنرهای وابسته به آن مثل تذهیب و تولید کاغذ آهار مهره است؛ در این بخش فعالیت‌های خوبی در استان با حضور اساتید مطرح این رشته در جریان است و چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به حفظ و ثبیت بیشتر جایگاه استان به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران که یکی از افتخارات بزرگ ستان است کمک کند.

وی اظهار کرد: بخش دیگر پیشنهاد شده بخش اسباب بازی است که علت انتخاب آن برگزاری موفق شش دوره جشنواره ملی بازی و اسباب بازی توسط شهرداری قزوین و ارتباطات خوبی است که در این زمینه شکل گرفته و همکاری شهرداری قزوین در این جشنواره می‌تواند مشوق علاقمندان بخصوص جوانان در زمینه طراحی و فروش محصولات فرهنگی این حوزه پرطرفدار باشد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: بخش سوم سفال، سرامیک و کاشی سنتی است که علاوه بر قد مت دیرنه استان در این صنعت در حال حاضر نیز جوانان زیادی در استان در این زمینه مشغول فعالیت هستند و نمایشگاهی هم اخیرا برگزار شد که نشان دهنده توانمندی و خلاقیت تولیدات این حوزه در استان بود و این جشنواره می‌تواند موجب دلگرمی این عده باشد.

وی عنوان کرد: بخش آخر نیز نساجی سنتی است که متاسفانه در حال حاضر در حال منسوخ شدن است؛ طبق نوشته کتاب"صنایع دستی استان قزوین" حدود 50 سال پیش فقط 12 کارگاه موج بافی در بازار مرکزی قزوین دایر بوده که امروزه غیرفعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز