خبرگزاری کار ایران

تجهیز نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۵۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خراسان در حال تکمیل و تجهیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، افشین امیررحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد در حال تجهیز است؛ گفت: این کار مشترک با تامین ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای، با هدف اشتغالزایی و آموزش نیرو‌های توانمند، خلاق و نیز همراه کردن خلاقیت و پژوهش در این حوزه تخصصی در حال اجرا است.

وی اعتبار لازم برای تجهیز و تکمیل این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: حدود ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط معاونت عملی نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تکمیل نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد تخصیص یافته است و بخشی از اعتبار لازم در این خصوص هم به زودی تامین خواهد شد.

امیررحیمی بیان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز باقیمانده نیاز اعتباری را برای تجهیز این مرکز تخصصی تامین می‌کند تا پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی جنس کار و فعالیت نخستین مرکز تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای مشهد را متفاوت توصیف و تصریح کرد: این تفاوت از آن حیث است که شرکت‌های دانش‌بنیان و آموزش مهارتی در ۲ مرحله مجزا در حوزه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: ۹۰ درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار کشور محصولات خارجی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز