خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

لزوم احتیاط در ترددهای دریایی به دلیل شرایط نامناسب جوی دریایی /پیش بینی وزش باد نسبتأ شدید و پدیده گرد و خاک

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۸۰۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده (۲۲ لغایت ۲۴ آبانماه ) بیانگر ناپایداری وضعیت جوی ودریایی است که موجب اختلال در تردد های دریایی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی از بعد ازظهر شنبه تا صبح یکشنبه وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی- جنوب غربی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز ، و از صبح تا ظهر یکشنبه و دوشنبه، وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی تا حداکثر ۴۸ کیلومتر بر ساعت شنبه در ساعت(۲۶نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۱۲۰سانتیمتر(۴پا) خواهیم داشت.

 وی به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و گفت: این سامانه بعد ازظهر شنبه تا صبح یکشنبه درمناطق کیش ، لاوان، سیری، ابوموسی ، تنب بزرگ و کوچک ، هنگام ، بندرلنگه ، قشم ، سیریک ،غرب جاسک، و همچنین ازصبح تا ظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق بندرعباس ، قشم ، هرمز، جزیره لارک هنگام،سیریک و جاسک تاثیر خواهد گذاشت.

حسن زاده  بیان کرد: سامانه پرفشار ازروز یکشنبه ۲۳ تا روز دوشنبه ۲۴  آبان ماه سال جاری فعال خواهد شد. (بویژه ساعات صبح تا ظهر)

وی خاطر نشان کرد: وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی همراه با گردوخاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان در پی ورود این سامانه جوی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: گرد غبار ،کاهش موقتی دید افقی از دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.

وی تاکید کرد: این سامانه همچنین مناطق شرقی و مرکزی ( بندرعباس، میناب ، رودان و قشم ، سیریک و نقاطی از جاسک) را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حسن زاده با اعلام وضعیت هشدار از هم استانی عزیز خواست که با توجه به مواج شدن تمهیدات لازم در خصوص تردد های شناورهای مسافربری و سبک صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سرعت باد و احتمال وقوع گرد و خاک، هم استانی های عزیز از تردد غیر ضرور در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز