خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سامانه هوشمند توزیع مرغ با نظارت اداره پست قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۶۷۵

مدیرکل پست استان قزوین گفت از راه اندازی سامانه هوشمند توزیع مرغ با هدف حذف هرگونه واسطه و توزیع خارج از شبکه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن بخشی با اعلام این خبر گفت: با کمک این سامانه و اپلیکیشن متصل به آن که روی تلفن هوشمند نصب می‌شود، مرغ از درب مرغداری تا کشتارگاه و سپس مغازه‌های سطح شهر نقطه زنی شده و مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل اداره پست استان قزوین اضافه کرد: بر اساس این سامانه میزان تناژ مرغ در مرغداری‌ها ثبت شده و تمامی خودروهای حمل مرغ زنده و کشتاری پس از تحویل مرغ آن را ثبت خواهند کرد، سپس با وجود جی پی اس مسیر حرکت خودروها رصد شده و تا واحدهای صنفی عرضه مرغ تحت نظارت قرار می‌گیرند.

به گفته بخشی، جمع آوری اطلاعات دقیق از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، خودروهای حمل مرغ زنده و کشتاری و واحدهای صنفی عرضه مرغ یکی از ملزومات اجرای این طرح است که اقدامات لازم برای ایجاد این بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول  بیان داشت: سامانه هوشمند توزیع مرغ با نظارت اداره پست در استان‌های دیگری مانند قم اجرایی شده و بسیار موفق عمل کرده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این مهم را در استان قزوین نیز عملیاتی کنیم.

بخشی خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند توزیع مرغ موضوعی بود که قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی آن را در دستور کار قرار داده و در استان قزوین نیز سازمان جهاد کشاورزی، صمت و کشتارگاه‌ها در قالب یک قرارداد مشترک در کنار این طرح قرار دارند.

وی یادآور شد: جلوگیری از خروج مرغ استان قزوین به استان‌های همجوار، مقابله با دلالان و واسطه‌ها، ممانعت از قطعه کردن مرغ و هرگونه اقدامی که به تنظیم هرچه بهتر بازار مرغ بیانجامد از اهداف اجرای این سامانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز