خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

خراسان‌رضوی با کمبود بیش از ۲هزار تخت بستری روبه‌رو است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۸۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای ارائه خدمات استاندارد در حوزه درمان،خراسان‌رضوی با کمبود دو هزار و ۲۰۰ تخت بستری روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد‌علی کیانی گفت: سالانه حدود ۳۵ میلیون زائر از مناطق مختلف کشور برای زیارت بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به مشهد مشرف می‌شوند و ممکن است که نیازمند خدمات حوزه سلامت این دانشگاه شوند.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مشکلات زیرساختی جدی روبه‌رو است و بسیاری از زیرساخت‌های این حوزه قدیمی و در شان زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه متوسط سرانه تخت بیمارستانی به جمعیت در کشور ۱.۹ و در خراسان‌رضوی این میزان ۱.۵ است، ادامه داد: بر این اساس برای ارائه خدمات استاندارد در حوزه درمان، این استان با کمبود دو هزار و ۲۰۰ تخت بستری روبرو است.

کیانی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات متعددی در توسعه و نوسازی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی شده است، اما پاسخگوی نیاز‌ها نیست، بیان کرد: بر‌اساس آمار‌های رسمی، خراسان رضوی کمترین میزان سرانه تخت به جمعیت تحت پوشش را در کشور داراست.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های مهم این شهر همچون قائم (عج) قدمتی بیش از ۵۰ سال و امام رضا (ع) بیش از ۷۰ سال از ساخت آن می‌گذرد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۷ مرکز بهداشتی درمانی خراسان رضوی استیجاری، فرسوده و قدیمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز