خبرگزاری کار ایران

فرماندار چرام خبرداد:

احتمال مرگ 8 نفر و ۴۰۰ دام عشایری چُرام بدلیل بارش شدید برف/ تا اتفاق تلخی رخ نداده چاره ای بیندیشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۸۱۶

قرماندار چرام گفت: سه خانوار عشایری در منطقه دَمه سادات در بخش سرفاریاب شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش برف راه های ارتباطی شان قطع شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، هادی فتاحی اصل از مسدود شدن محور ارتباطی منطقه سردسیری و عشایری دَمه سرفاریاب این شهرستان در پی بارش‌های دو روز اخیر برف خبرداد و اظهار داشت: بدنبال این بارش ها و مسدود شدن محورهای ارتباطی، سه خانوار عشایری ساکن در این منطقه نیز برف گیر شدند.

 فتاحی اصل گفت: با توجه به تداوم بارش برف در این منطقه علاوه بر مسدود شدن جاده، برق این منطقه نیز قطع شده و امکان دسترسی این خانوار‌ها به دیگر مناطق نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هشت عضو این خانوارها اکنون در محاصره برف هستند، خاطرنشان کرد: دام عشایری این خانوارها در خطر تلف شدن قرار دارند و باید برای نجات این خانوارها و دام های شان هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

فرماندار چرام تاکید کرد: اگر خدمات رسانی در شرایط ادامه روند بارش ها به این خانوارها صورت نگیرد احتمال از بین رفتن اعضای هشت نفره  و ۴۰۰ راس دام بر اثر سرما و گرسنگی وجود دارد.

فتاحی اصل از  دستگاه‌های خدمات رسان و امداد رسان استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان چرام و دیگر شهرستا‌ن های همجوار خواست برای نجات خانوار‌های عشایری درگیر برف در منطقه دَمه سادات امامزاده علی (ع) شهرستان چُرام وارد عمل شوند.

وی گفت پیش از این در شهریور ماه به عشایر مناطق مختلف شهرستان چرام اعلام شد با توجه به کاهش دما و احتمال بارش برف و باران مناطق عشایری را ترک کنند و مقرر شد در صورتی که عشایر قصد ماندن در مناطق عشایری را داشته باشند باید از قبل با امور عشایری، بخشداری و فرمانداری هماهنگ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز