خبرگزاری کار ایران

برداشت بیش از سه هزار تُن خرما از نخیلات شهرستان قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۲۲

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: سه هزار و ۱۵۰ تُن محصول خرما از نخیلات این شهرستان مرزی و گرمسیری برداشت و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،مراد محمودیان فرد افزود: این میزان محصول از سطح ۷۰۰ هکتار از نخیلات بارور برداشت شد و میزان عملکرد تولید خرما در هر هکتار چهار و نیم تُن بود.  

وی اظهار داشت: ارقام تولیدی خرما در این شهرستان شامل زاهدی، اشرسی، برحی، ربی، پیارم. خضراوی. جعفری، مجول،  استعمران و ازرق است ولی در برخی ارقام رطب نیز وجود دارد.  

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: کار برداشت خرما در این شهرستان بخاطر دمای پایدار و بالا امسال زودتر از سال‌های قبل آغاز شد.

محمودیان فرد یادآور شد: شهرستان قصرشیرین چهار هزار هکتار باغ مثمر دارد که از این میزان ۸۸۰ هکتار نخلستان خرما است که ۷۰۰ هکتار آن نخلیات مثمر بارور هستند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده قرار است که رقم خرمای «مجول»  که یکی از رقم‌های تجاری است و قیمت آن چندین برابر رقم خرمای اشرسی است به میزان ۲ هزار نخل وارد شهرستان شده و کاشت شود.                                      

محمودیان‌فرد ادامه داد: براساس برنامه سازمان جهاد کشاورزی و تاکید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص استفاده بهینه از آب و خاک شهرستان، با تلاش مجموعه این مدیریت در سال جاری  حدود ۸۰ هکتار به سطح زیر کشت نخلیات قصرشیرین اضافه شد.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین تأکید کرد: باغداران و کشاورزان جهت گسترش و احداث نخلستان خود به مجموعه جهاد کشاورزی در شهرستان مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز