خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعى بهزیستى فارس عنوان کرد:

آسیب هاى اجتماعى طبقه بالا و پایین نمى شناسد/ 569 کودک در انتظار پذیرش فرزند خواندگى

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۳۳۰

معاون امور اجتماعى بهزیستى فارس در رابطه با بروزآسیب هاى اجتماعى و ارتباط آن به طبقه خاصى گفت: آسیب هاى اجتماعى طبقه بالا و پایین نمى شناسد و گرچه تفاوت هایى دارد مانند اینکه در طبقات بالا ممکن است آسیب باشــد اما به دلیل وضع اقتصادى نمود نداشته باشــد اما در طبقات پایین همین آسیب به دلیل شکننده بودن و وضع اقتصادى بدتر، نمود بیشترى دارد.

به گزارش ایلنا معصومــه فروتن با اشــاره به اینکه بروز آسیب هاى اجتماعى مربوط به قشر خاصى نیست، تصریح کرد: بروز آسیب در طبقات مختلف متفاوت اســت و در طبقات مرفه با وضــع خوبى که فرد آسیب دیده دارد ممکن است که بروز زیادى پیدا نکند اما در طبقات پایین قطعا این مشکل دوچندان است.

وى خاطرنشــان کــرد کــه برخــى از مشــاجرات خانوادگــى ماننــد اقدام به خودکشــى و... ممکن اســت به مســائل اقتصــادى برگردد امــا اینکــه بخواهیم بروز آســیب ها را در بین طبقات مختلف ســطح بندى کنیم امکان پذیر نیست.

افزایـش سـطح آگاهـى و اعتمـاد نسـبت به اورژانس اجتماعى

فروتــن همچنیــن در رابطــه بــا جایــگاه اورژانس اجتماعــى و آگاهــى و اعتماد مردم نســبت به آن گفت: آمارها نشــان مىدهد که ســطح آگاهى افراد نســبت به اورژانس افزایش پیدا کرده اســت و اعتماد مردم بیشــتر شده است و در حال حاضر در تماس با اورژانس اجتماعى بیشــتر مــردم اعتماد مى کنند که مســائل خود را مطرح کننــد و این امر نشــان مى دهد که اورژانــس اجتماعى جایگاه خود را پیدا کرده است.

فروتن با بیان اینکه بهزیســتى اصل و اساس کار را در مواجهه با آســیب هاى اجتماعى، حفظ بنیان خانواده قرار داده اســت، عنوان کرد: در عین حال با هدف کمک به افراد آســیب دیده، یک خانه امن در فارس ایجاد شده است، اما نشــانى این مکان موضوعى نیست که عمومیت داشته باشد و براى ایمنى و حفظ بنیان خانواده، از نصب تابلو هم پرهیز شده است.

به گفته وى مشــاجره و اختلاف امــکان دارد بین همــه خانواده ها به وجود آید؛ اگر افراد احســاس کنند با کوچک ترین دعوا و مشــاجره مى توان خانه را ترک کرد و به مراکز و خانه هاى امن وارد شــد، بنیان خانواده متزلزل مى شــود.

معاون امور اجتماعى بهزیستى فارس ادامه داد: در برخى مواقع، اگر زنان به دلایل مختلف احساس خطر جانى کنند، باید مکانى امن و ایمن براى پناه دادن به آنان باشــد، اینکه مردى به واسطه اعتیاد و مصرف موادمخدر، جان همســر و فرزندش را با مخاطره مواجه کند، زن این امکان را خواهد داشت که خود و فرزند یا فرزندانش را در خانه امن به دور از آسیب نگه دارد.

 569 کودک در انتظار پذیرش فرزند خواندگى

محبوبــه خســروى، مســئول کارشــناس دفتــر شــبه خانواده بهزیســتى فارس با اشــاره بــه حمایت از کــودکان فاقد سرپرســت و بدسرپرســت زیر 18 ســال نیــز گفــت: ایــن کــودکان در 31 مرکز نگهــدارى مى شــوند که 6 مرکز مربوط به کودکان زیر 6 ســال اســت و در باقیمانــده مراکز ، کودکان بالاى 6 ســال نگه دارى مــى شــوند.

خســروى بــا اشــاره بــه اینکــه در بحث فرزندخواندگى بر اساس درخواست خانواده هاى متقاضى ،درخواست آنهادر سامانه ثبت وازاین افراد مصاحبه انجام مى شــود ،عنوان کرد: در همین راســتا طى شــش ماهه نخست سال جارى 70 کودک و همچنین در سال گذشته نیز یکصد کودک به فرزند خواندگى خانواده هاى متقاضى درآمدهاند. وى خاطرنشــان کرد که در حال حاضر 569 کودک در مراکز مقیم هســتند که 150 کودک زیر 6 ســال در انتظار فرزند خواندگى هستند.

برقـرارى 12 هـزارو 400 تمـاس بـا اورژانـس اجتماعى

اعظم فرمانى ،کارشــناس مســئول دفتــر اورژانس اجتماعى بهزیستى فارس نیز با بیان اینکه کودک آزارى، همســر آزارى، معلول آزارى، زنــان و دختران در معرض آســیب و آسیب دیده ،دختران و پســران فرار از منزل و اقدام به خودکشى جزو گروه هاى هدف اورژانس اجتماعى در سطح اســتان است، تصریح کرد: در این خصوص 22 مرکز 123 در ســطح استان داریم که 2مرکز آن در شهر شــیراز است.

وى با اشار ه به اینکه روند کار با تماس خط ثابت 123 اســت کــه به صورت مشــاوره و حتى مداخله در بحران،خدمات روانپزشــکى، مشاوره حقوقى و خدمات نگهدارى بــراى زنان و دختران در معرض آســیب انجام مى شــود، خاطرنشان کرد: در شــش ماهه نخست سال جــارى 20 هــزار و 951 تمــاس با اورژانــس اجتماعى 123 برقرار شــده است که 12 هزار و 401 تماس مرتبط بــا گروه هدف بــوده و در بخش واحد مداخلــه یکهزار و 68پرونده مداخله تشــکیل شده اســت .

فرمانى افزود: در خدمات ســیار، مشــاوره و مداخل نیز 2 هزار و385 مورد بوده اســت به طور کلــى بعد از اختلاف حــاد خانوادگى کودک آزارى با 775 مورد و همسر آزارى با 586 مورد و اقدام به خودکشى با 554 مورد بیشترین آمار در اورژانس اجتماعى شامل مى شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز