خبرگزاری کار ایران

مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

تغییر رنگ سه شهرستان استان اصفهان از زرد به نارنجی/ یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصفهانی هنوز واکسن نزده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۹۴۷

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سه شهرستان استان از وضعیت زرد (خطر متوسط) به نارنجی (پرخطر) تغییر رنگ دادند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۲ سال استان برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا فدایی اظهار داشت: شرایط آینده در زمینهٔ همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به‌هیچ‌عنوان قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین به همه مردم تأکید می‌کنیم که برای دریافت نوبت اول واکسن کرونا هرچه زودتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۸ درصد جمعیت استان اصفهان یک نوبت و ۴۰ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: این روزها مراکز تجمیعی با حجم قابل‌ توجهی از مراجعه مردم برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا مواجه هستند.

فدایی با اشاره به اینکه آمار کرونا در استان اصفهان به‌طور کلی در حال کاهش است، تصریح کرد: آمار بستری و مرگ ‌و میر نسبت به ۲ هفته گذشته کاهش ‌یافته است.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات روند کاهشی آمار کرونا در استان دچار وقفه می‌شود، اما روی‌هم‌رفته، در زمینهٔ بیماران سرپایی، موارد بستری و مرگ‌ومیر با روند نزولی مواجه هستیم.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در آخرین رنگ‌بندی وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان، سه شهرستان از وضعیت زرد (خطر متوسط) به نارنجی (پرخطر) تغییر رنگ دادند که به معنی تشدید وضعیت همه‌گیری این بیماری است.

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ شهرستان‌های برخوار، خور و بیابانک و آران و بیدگل در استان اصفهان در وضعیت آبی (کم‌خطر)، ۱۲ شهرستان ازجمله اصفهان و کاشان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز