خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون صمت انجام می‌شود؛

بازدید از یک واحد و طرح صنعتی در شهرک صنعتی دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۵۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز چهارشنبه در جریان دومین روز از سفر ۲ روزه خود به استان سمنان با حضور در شهرک صنعتی دامغان از شرکت طرح صنعتی "صنایع فرو آلیاژ پارس"، امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌ صنعتی دامغان بازدید می‌کند.

به گزارش ایلنا از سمنان، در این بازدیدها که با همراهی سید محمدرضا استاندار سمنان انجام می‌شود، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با حضور در شهرک صنعتی دامغان از طرح صنعتی "صنایع فرو آلیاژ پارس دامغان" بازدید می‌کند و با حضور در جمع صنعتگران پای صحبت آن‌ها نشسته و مسائل و مشکلات این شهرک ها را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهد.

طرح صنعتی "صنایع فرو آلیاژ پارس دامغان" در زمینی به مساحت ۱۷۴ هزار و ۹۳۷ مترمربع و سرمایه گذاری فاز نخست بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال که در صورت تکمیل و بهره برداری برای ۴۷۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

عملیات اجرایی این طرح سال ۹۹ در فاز توسعه شهرک صنعتی دامغان آغاز شد و در زمینه تولید فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رسولیان در ادامه از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در فاز توسعه شهرک صنعتی دامغان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای شبکه آب با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال قرار می‌گیرد.

همچنین، معاون وزیر صمت از پروژه پست برق در شهرک صنعتی دامغان نیز بازدید می‌کند.

مشخصات فنی و ویژگی های این  پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی دامغان، دارای ۲ فیدر خط، ۲ فیدر ترانس و ۲ دستگاه ترانس ۴۰ مگا ولت آمپر و ۲ دستگاه ترانس کمکی ۲۵۰ کاواو، ۱۲ فیدر خروجی و ۲ دستگاه فیدر خازن است.

اهداف پروژه افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع، ایجاد زیرساخت انرژی برای توسعه بخش صنعت و تولید به منظور تامین مصارف برق کارگاه ها و کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی از اهداف پست ۶۳ کیلوولت صنعتی دامغان است.

شهرک صنعتی دامغان دارای ۵۶۳ هکتار مساحت است که ۲۱۸ هکتار آن فاز عملیاتی و ۱۷۰ هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۲۱۵ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۱۷ هکتار در آن منعقد شد.

۷۱ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال برای هزار و ۷۳ نفر فرصت شغلی فراهم کرد.

استاندار سمنان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز