خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد اردبیل خبر داد:

تحقق ۱۱۸ درصدی بازنگری استاندار ملی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۱۵

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بازنگری 80 استاندارد ملی در دستورکار استاندارد استان قرار داشت که توانستیم در شش ماهه نخست سال شاهد تحقق 118 درصدی در این زمینه می باشیم.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: بررسی استانداردهایی ‌که ۵ سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان بوده  و بازنگری آن ها در راستای بررسی لزوم تجدید نظر استانداردها  انجام می گیرد.

علایی گفت: بر این اساس مطابق  برنامه عملیاتی سال1400، بازنگری 80 استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که توانستیم در شش ماهه نخست شاهد تحقق 118 درصدی در این زمینه می باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می باشد  اذعان کرد: اغلب بازنگری های انجام شده در زمینه های شیمیایی،صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی بوده است.  

عضو شورای اداری استان اردبیل در ادامه گفت: علاوه بر بازنگری استانداردهای ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای بین المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد. 

وی در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد استان اردبیل با ایجاد و فعالسازی دو کمیته فنی متناظر در سال های گذشته، در تدوین استانداردهای بین المللی ISO/TC29/SC8و 56  IEC/TCبا موضوعات ابزارکوچک در رشته مکانیک  و برق الکترونیک – قابلیت اعتماد ، مشارکت فعال داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز