خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری خبرداد؛

اجرای ۵۵ برنامه پستی و سیار به مناسبت هفته ملی کودک در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۶۳۱

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان گفت: به مناسبت هفته ملی کودک بیش از ۵۵ عنوان برنامه در این هفته به صورت پستی و سیار خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از همدان، بهناز ضرابی زاده امروز در نشست خبری به مناسب هفته ملی کودک ، بیان کرد:  هر روز این هفته را به یک نام اختصاص داده شده تا براساس آن موضوع برنامه های مختلفی برگزار شود.

وی افزود: از روز جمعه ۱۶ مهر ماه برنامه های کانون در سطح استان همدان شروع شده، امروز برنامه " ساعت کودکی" در ساعت ۱۸ به صورت زنده برگزار خواهد شد و از نویسندگان ، شاعران و مربیان در این برنامه دعوت شده تا در رابطه با قصه گویی ، معرفی کودک و.. صحبتی داشته باشند.

ضرابی زاده با بیان اینکه برنامه هایی که برای کودکان در نظر گرفته شده به صورت مجازی و حضوری با همراه والدین برگزار می‌شود ، تصریح کرد:  روز جمعه ۱۶ مهر ماه به نام "کودک، صلح ، بازی و نشاط" نامگذاری شده که در این روز عضویت رایگان در مراکز و قرائت بیانیه روز کودک توسط اعضا در نماز جمعه و افتتاح نمایشگاه مجازی عکس کودک انجام شد.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: امروز به نام "کودک، باورهای دینی و معنویت" نامگذاری شده که در این روز برنامه جشن انقلاب در مجتمع آیت الله مدنی با حضور مراکز شهرستان همدان برگزار می‌شود .

ضرابی زاده با اشاره به اینکه روز یکشنبه به عنوان "کودک، خانواده، آموزش و مهارت‎های زندگی" نامگذاری شده ، اظهار کرد: در این روز دو برنامه اجرا می‌شود که نخستین برنامه نشست "حال خوش زندگی" با حضور کارشناس خانواده در فضای شاد برگزار می شود و دومین برنامه نیز با عنوان "نشست ادبی" است که در شهرستان قهاوند برگزارخواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های کانون تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: دوشنبه روز "کودک ، امنیت ،بهداشت و سلامت جامعه" است و با برنامه‌های کاشت نهال در مراکز به یاد مدافعان سلامت و گرامیداشت مدافعان حرم در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بیان کرد: روز سه شنبه ۲۰ مهر ماه نیز به نام "کودک، کتاب ، هنر و ادبیات" است که در این روز نمایشگاه حضوری در شیرین سو برگزار می‌شود و ورکشاپ هنری هم برای تمام مربیان در نظر    گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه نیز  به نام "کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی" و روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه روز "کودک، رسانه و فناوری‌های نوین" است که در روز چهارشنبه پیک امید ویژه نیروهای سیار و پستی، حضور و اجرای برنامه در مراکز حمایتی کودکان و به ویژه اجرای برنامه رنگ خوش کودکی و پرواز بادبادک ها را در شهر مریانج خواهیم داشت که این پرواز بادبادک ها در شهر مریانج با حضور والدین در ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.

ضرابی زاده ادامه داد: پرواز بادبادک‌ها هم در روز پنجشنبه ۲۲ مهر ماه  از ساعت  ۱۴:۳۰تا ۱۶:۳۰در سد اکباتان اجرا می‌شود علاوه بر آن شاد پیمایی عروسک‌های بلند قامت نیز در مناطق مختلف شهر همدان و در شهرهای دیگر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی شاخص برنامه‌های این هفته کتابخانه پستی و سیار بوده است که این کتابخانه ها را در اختیار روستاها و مناطق کم برخوردار قرار داه‌ایم، افزود: برای کودکانی که از شرایط ویژه برخوردارند کتابخانه سه همدان و دو ملایر را در اختیارشان قرار داده‌ایم تا بتوانند عضو کتابخانه شده و از برنامه ها وآموزش‌ها برخوردار شوند.

ضرابی زاده در پایان یادآورشد: تخفیف ۲۵ درصدی در کتابخانه ها قرار داده شده که کودکان می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنند، عضویت در کتابخانه ها نیز در روز جمعه و شنبه به صورت کاملا رایگان و ثبت نام بر روی سایت انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز