خبرگزاری کار ایران

موزه‌های قزوین بازگشایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۳۸۴

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین از بازگشایی و آمادگی موزه‌ها برای میزبانی از بازدیدکنندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، علیرضا منجم روز شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا موزه‌ها از گروه سوم مشاغل به گروه دوم انتقال یافته‌اند و  در صورت اعلام وضعیت نارنجی، اجازه بازگشایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین افزود: بر همین اساس با خروج استان از وضعیت رنگ قرمز کرونایی به نارنجی و زرد و همزمان با ایام مبارک ماه ربیع‌الاول، موزه‌های قزوین میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان هستند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک برای بازدیدکنندگان و پرسنل، رعایت فاصله اجتماعی و حضور تعداد محدود افراد در فضای موزه از شرایط الزامی  بازدید از موزه‌ها به شمار می‌رود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش‌های ارزنده پرسنل خدوم ناجا در برخورد و پیشگیری از تخلفات و حفاظت از حریم آثار تاریخی اظهار کرد: پیرو ابلاغ اداره‌کل موزه‌های کشور، بازدید پرسنل نیروی انتظامی با ارائه کارت شناسایی به همراه خانواده از موزه‌های تحت پوشش اداره‌کل شامل کاخ‌موزه چهلستون (موزه خوشنویسی) و موزه شهر قزوین از امروز به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

منجم با بیان اینکه موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان هستند، خاطرنشان کرد: در تلاشیم با توجه به تسریع روند واکسیناسیون عمومی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه حضور مردم و گردشگران را پس از چند ماه در موزه‌ها فراهم آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز