خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

6 شهرستان مرکزی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۲۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین گزارش رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 6 شهرستان استان شامل شهرستان‌های آشتیان، تفرش، شازند، خنداب، کمیجان و زرندیه در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: همچنین بر اساس این گزارش 6 شهرستان دیگر استان مرکزی شامل شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان و فراهان نیز اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند و باید موازین بهداشتی اعلام شده برای کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی با حساسیت در این مناطق رعایت شود.

وی ادامه داد: تغییر رنگبندی یک شهر یا استان به معنی رفع خطر نیست و انتظار می‌رود مردم نسبت به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشند. هر چند از همکاری مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عبور از شرایط پرخطر تشکر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: گروه‌های هدف واکسیناسیون در استان مرکزی همکاری تنگاتنگی با حوزه سلامت داشته‌اند و در این راستا نیاز است که این روند تا قطع زنجیره انتقال کرونا و پیشگیری از ورود به ششمین موج این ویروس سرکش تداوم یابد.

جمالیان تصریح کرد: انتظار می‌رود تمام افراد واجد شرایطی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، با پیوستن به «پویش من واکسن می‌زنم» گامی آگاهانه در راستای مدیریت و مهار کرونا بردارند و به شایعات غیرعلمی برخی از کلاهبرداران که در فضای مجازی پیرامون عوارض واکسن مطرح می‌شود، توجهی نکنند.

وی با اشاره به طرح ضربتی 3 روزه واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان مرکزی، بیان داشت: دانش‌آموزان 12 سال به بالا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون از ظرفیت به وجود آمده برای تزریق واکسن برای مهار شیوع ویروس استفاده کنند تا در اسرع وقت بازگشایی مدارس و آموزش حضوری  انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: اگرچه استان مرکزی از پیک پنجم کرونا عبور کرده، اما هنوز وضعیت شکننده دارد و با کوچکترین سهل‌انگاری ممکن است موج ششم با فراگیری و شدت بالا از راه برسد. از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی برای افرادی که واکسن‌ زده‌اند نیز یک امر ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز