خبرگزاری کار ایران

آیت الله محمدی تاکندی دار فانی را وداع گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۹۹۱

آیت الله علی محمدی تاکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت الله تاکندی در سال ۱۳۱۲ هـ.ش در روستای تاکند از توابع تاکستان قزوین چشم به جهان گشود و در ۱۴ سالگی به تحصیل علوم دینی روی آورد.

تحصیل در نزد استادان بنام و برجسته از جمله آیت الله سید حسین بروجردی، علامه طباطبایی و شهید مفتح و همچنین تحصیل یک دوره کامل اصول به مدت هشت سال در محضر حضرت امام خمینی(ره) در سوابق آموزشی آیت‌الله تاکندی دیده می شود.

نمایندگی مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری طی ۲ دوره، عضویت شورای مدیریت حوزه علمیه قزوین و تدریس دروس خارج فقه در مدرسه امام صادق (ع) قزوین از جمله سوابق کاری آیت الله محمدی تاکندی است.

وی در سال 1333 هـ . ش به شوق فراگیری بیشتر علوم اسلامی، رهسپار حوزه  علمیه قم شد.
 
وی در آنجا دروس سطح را در محضر حضرات آیات سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، میرزا علی مشکینی، حسینعلی منتظری و محمدتقی مصباح تکمیل کرد و از سال 1336 هـ . ش به تحصیل دروس خارج فقه و اصول پرداخت.
 
آیت‌الله تاکندی در ادامه به مدت یک سال و نیم از درس آیت الله سید حسین  بروجردی بهره برد و یک دوره کامل اصول را نیز به مدت 8 سال در محضر حضرت امام خمینی آموخت.
 
آنگاه پس از تبعید امام، به مدّت 14 سال از خرمن دانش آیت الله میرزا هاشم آملی خوشه چید و دروس تفسیر و فلسفه و منظومه را نزد علامه طباطبایی و شهید مفتح گذراند.هم گام با تحصیل، برای نگارش، تدریس و پرورش اندیشمندان شایسته برای حوزه علمیه  بسیار اهمیّت قائل بود.
 
مراسم تشییع این عالم ربانی، فردا برگزار می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز