خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در 4 استان کشور/دریای عمان و تنگه هرمز مواج می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۹۰۵

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: طی امروز و فردا برای استان‌های اردبیل و گیلان و همچنین مناطقی از مازندران و گلستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا جمعه بارش‌ها در اردبیل و سواحل دریای خزر ادامه پیدا می‌کند و با کاهش دمای ۳ تا ۷ درجه‌ای در این مناطق مواجه هستیم، افزود: تا پایان هفته در شمال غرب کشور از جمله شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز و فردا برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود، دریای خزر طی این روز‌ها مواج و متلاطم خواهد بود و مجددا از روز سه‌شنبه تا پایان هفته انتظار این شرایط را برای دریای خزر داریم.

رفیعی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان در برخی ساعات وزش باد افزایش پیدا می‌کند و از این رو احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی که از اقیانوس هند به دریای عمان می‌آید و تاثیری که این سامانه بر روی مناطق جنوب شرقی کشور دارد، امروز در جنوب سیستان‌وبلوچستان، شرق هرمزگان و دریای عمان بارندگی و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی این مدت مواج و متلاطم است که این امر موجب شد تا هشدار سطح قرمز را برای این مناطق داشته باشیم، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و برای آن غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای پایتخت امروز ۲۷ درجه است و حداقل دمای آن فردا به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز