خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه اول سال جاری انجام شد؛

واکسینه بیش از 4 میلیون رأس دام بر علیه بیماری‌ها / پلمب 40 واحد مرکز عرضه فرآورده خام دامی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۸۶۹

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در شش ماهه اول سالجاری 4 میلیون و 400 هزار رأس دام بر علیه بیماری های مختلف دام و بیش از 89 میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری های مختلف طیور واکسینه شده است.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی عنوان کرد: دامپزشکی با کالبد کوچک و نحیفی که دارد در تامین امنیت غذایی، ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی  نقش بسیار مهمی دارد و در بحث زیر ساخت ها یکی از ارگان های تاثیر گذار در توسعه پایدار جامعه است  ولی متاسفانه فعالیت های آن مستقیما در جامعه نمود بیرونی ندارد و در اذهان عمومی  عملکرد آن کاملا شناخته شده نیست.

تکلوی حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از طریق مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام  و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی و نیز کاهش فرآورده های خام دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذا را از مهمترین اهداف دامپزشکی در راستای انجام وظایف و مسئولیت  عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره بر اینکه بیماری های مختلف دام و طیور به طور شبانه روزی در استان رصد و پایش می شود و انجام واکسیناسیون دام و طیور با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به طور مستمر در حال انجام است افزود: با تمهیدات انجام شده مشکلی از نظر تامین واکسن و مواد بیولوژیک دامی در منطقه وجود ندارد و به انداز کافی واکسن دراستان موجود است.

مدیر کل دامپزشکی استان در قسمت دیگری از سخنانش به فعالیتهای این اداره کل از ابتدای سالجاری اشاره کرد وگفت:  در شش ماهه اول سالجاری  حدود 4 میلیون و 400 هزار رأس دام بر علیه بیماریهای مختلف دام و بیش از 89 میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری های مختلف طیور واکسینه شده است.

 تکلوی  با بیان عملکرد دامپزشکی استان در حوزه نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی گفت در این مدت 138 هزار و 108 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام و 10 میلیون و 984 هزار و 231 قطعه طیور در کشتارگاه های صنعتی طیور استان تحت نظارت بهداشتی این اداره کل کشتار و پس از حصول اطمینان از سلامتی آن ها در چرخه مصرف انسانی وارد شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سالجاری 33 هزار و 48 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید به عمل آمده و 147 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضایی معرفی شده اند که منجر به پلمب 40 واحد مرکز عرضه فرآورده خام دامی شده و بیش از 57 تن فرآورده های خام دامی ضبط و معدوم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز